Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 30.03.2021 04:17 Publikacja: 28.03.2021 20:29
Foto: fot. Shutterstock
Aż 63 proc. ankietowanych twierdzi, że informacje o prezesie PKN Orlen Danielu Obajtku nie miały wpływu na ich opinię o tym koncernie. O negatywnym wpływie mówi 27 proc. ankietowanych, a o pozytywnym – 7 proc. Takie wyniki przyniosło badanie IBRiS wizerunku firmy i jej prezesa, którego wyniki poznała „Rzeczpospolita".
Zainteresowanie mediów prezesem Orlenu zaczęło się pod koniec lutego, gdy „Gazeta Wyborcza" opublikowała zapis jego rozmów telefonicznych z czasów, by gdy był wójtem Pcimia. Zdaniem gazety Obajtek miał nielegalnie kierować firmą, by zaszkodzić konkurencji, prowadzonej przez wuja. Później zainteresowanie mediów przyciągnęły jego inwestycje w nieruchomości. Pojawiły się sugestie, że zakupy nie miały pokrycia w dochodach prezesa i dostał zniżkę na mieszkanie w zamian za sponsoring Orlenu dla akademii piłkarskiej. W reakcji Obajtek przedstawił swoje rozliczenia finansowe.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Kontrowersyjne zachowania, awans do elitarnej jednostki policji, a w finale wpadka z mefedronem i zwolnienie – u...
Operator satelitarny Eutelsat poinformował, że transmisja meczu Polska-Litwa – odbywającego się w ramach elimina...
Pasażerowie linii Ryanair zostali ewakuowani z samolotu, który miał wylecieć z lotniska Kraków Airport.
Są przepisy umożliwiające walkę z hejtem i przemocą rówieśniczą w szkole, ale zbyt rzadko się z nich korzysta –...
Zmarł Mirosław Chojecki, współtwórca niezależnego ruchu wydawniczego w PRL, współorganizator Niezależnej Oficyny...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas