Katarzyna Kosicka-Polak: Prawa małoletnich gwiazd

Żaden przedsiębiorca nie powinien rozpocząć projektu reklamowego czy filmowego z udziałem dzieci, bez uzyskania zgody ich opiekunów. A i taka zgoda nie zdejmuje z niego odpowiedzialności.

Publikacja: 06.06.2023 10:18

Katarzyna Kosicka-Polak: Prawa małoletnich gwiazd

Foto: AdobeStock

Z okazji niedawnego Dnia Dziecka warto przybliżyć prawa naszych „przedsiębiorczych” podopiecznych, których wizerunki coraz częściej pojawiają w postach blogerów i influencerów oraz w profesjonalnych produkcjach reklamowych i filmowych.

Dzieci w show-biznesie są od zawsze. A jednak, mimo licznych postulatów, do tej pory nie stworzono kompleksowej regulacji, która zabezpieczyłaby ich prawa osobiste i finansowe. Mimo rosnącej skali udziału małoletnich w produkcjach wideo, wsparcia prawnego dla dzieci trzeba szukać w różnorodnych aktach prawa krajowego i międzynarodowego, a także w wewnętrznych regulacjach organizacji filmowych czy reklamowych.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Rzecz o prawie
Małgorzata Kurzynoga: Przepisy o luce płacowej wprowadzą rewolucję w ogłoszeniach o pracę
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Rzecz o prawie
Mikołaj Małecki: Tymczasowe aresztowanie ma być tymczasowe
Rzecz o prawie
Anna Nowacka-Isaksson: Donos, położniczka i dorabianie
Rzecz o prawie
Maciej Gutowski, Piotr Kardas: Co wynik ostatnich wyborów wskazuje prawnikom?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Rzecz o prawie
Jarosław Gwizdak: Postawić krzyżyk. Na papierze