Aktualizacja: 26.04.2025 19:32 Publikacja: 06.06.2023 10:18
Foto: AdobeStock
Z okazji niedawnego Dnia Dziecka warto przybliżyć prawa naszych „przedsiębiorczych” podopiecznych, których wizerunki coraz częściej pojawiają w postach blogerów i influencerów oraz w profesjonalnych produkcjach reklamowych i filmowych.
Dzieci w show-biznesie są od zawsze. A jednak, mimo licznych postulatów, do tej pory nie stworzono kompleksowej regulacji, która zabezpieczyłaby ich prawa osobiste i finansowe. Mimo rosnącej skali udziału małoletnich w produkcjach wideo, wsparcia prawnego dla dzieci trzeba szukać w różnorodnych aktach prawa krajowego i międzynarodowego, a także w wewnętrznych regulacjach organizacji filmowych czy reklamowych.
Zakaz robienia zdjęć obiektów strategicznych musi być odczytany w kontekście innych norm prawa. Słowa Komendanta...
Nie trzeba być ani prawnikiem, ani bacznym obserwatorem polskiej sceny politycznej, by dojść do wniosku, że pols...
Sędziowie karni muszą być odważnymi ludźmi, niezależnie od kalibru spraw, jakimi się zajmują – mówi Piotr Hofmań...
Czas pobytu w opozycji to prawo do krytyki i przedstawiania alternatywnych rozwiązań, ale nie prawo do gróźb i w...
Czasem łatwiej zbudować nowy dom niż poświęcać czas i środki na remont ruiny, czyli absurdy ustawy o komornikach...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas