Aktualizacja: 03.09.2025 18:46 Publikacja: 06.06.2023 10:18
Foto: AdobeStock
Z okazji niedawnego Dnia Dziecka warto przybliżyć prawa naszych „przedsiębiorczych” podopiecznych, których wizerunki coraz częściej pojawiają w postach blogerów i influencerów oraz w profesjonalnych produkcjach reklamowych i filmowych.
Dzieci w show-biznesie są od zawsze. A jednak, mimo licznych postulatów, do tej pory nie stworzono kompleksowej regulacji, która zabezpieczyłaby ich prawa osobiste i finansowe. Mimo rosnącej skali udziału małoletnich w produkcjach wideo, wsparcia prawnego dla dzieci trzeba szukać w różnorodnych aktach prawa krajowego i międzynarodowego, a także w wewnętrznych regulacjach organizacji filmowych czy reklamowych.
Czy szafowanie wetem przez prezydenta Karola Nawrockiego jest działaniem w imię racji stanu, czy politycznych zy...
Ci, którzy decydują się służyć narodowi, czyli ogółowi obywateli, nie stają się jego panami. Mówi się, że Prezyd...
Państwo, które nie zwalcza patologii, postępuje tak samo źle jak to, które się takimi patologiami posługuje.
Czy niezadowalające zarobki uzasadniają zmianę fundamentów zawodu adwokata?
Sieć obiegła wiadomość, że Duńczycy wkrótce uzyskają prawa autorskie do swoich wizerunków. Czy to naprawdę pioni...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas