Reklama

Gin o smaku brukselki. Smak, którego nikt nie chciał

Brukselkowy gin wyprodukowano z prawdziwych warzyw. A część przychodu ze sprzedaży trafi na cele dobroczynne.

Publikacja: 04.09.2019 15:51

Gin o smaku brukselki. Smak, którego nikt nie chciał

Foto: Twitter

Szkocki producent ginu Pickering wyprodukował specjalny, świąteczny gin o smaku brukselki. Warzywo to jest na Wyspach dość mocno kojarzone z świętami Bożego Narodzenia. I podobnie, jak w Polsce, niesłusznie cieszy się u wielu opinią niesmacznego dodatku do dań. Użycie brukselki do produkcji ginu wzbudziło więc u Brytyjczyków pewne kontrowersje.

Szkocka wytwórnia do wyprodukowania trunku nie użyła sztucznych aromatów czy dodatków smakowych. Zgodnie z najnowszymi trendami użyto wyłącznie naturalnych brukselek. Dziennik „The Mirror" skomentował efekt końcowy pisząc „alkohol, o który nikt nie prosił". Twórcy są jednak raczej zadowoleni.

- To było interesujące wyzwanie – próba zbalansowania smaku brukselki, którego nie da się pomylić z niczym innym, by uzyskać właściwy smak – mówił Matt Gammell, główny gorzelnik i współzałożyciel firmy.

- Tak czy inaczej, uwielbiamy efekt końcowy i jest to idealny napój do dzielenia się nim w święta z rodziną czy przyjaciółmi – dodaje, cytowany przez „The Mirror", Gammell.

Reklama
Reklama

Do wyprodukowania limitowanej serii brukselkowego ginu użyto ponad 10 tysięcy brukselek. Smak opisywany jest jako „zaskakująco słodki, lekko orzechowy z zielonym, zielnym i pieprznym akcentem". Brukselkowy gin będzie dostępny tylko w zestawach z innymi smakami (m in. ginem o smaku klementynek czy żurawiny).

Producent deklaruje, że część przychodu ze sprzedaży trafić ma na cele charytatywne, z przeznaczeniem na zapewnienie towarzystwa starszym osobom, które w innych okolicznościach spędzałyby święta samotnie.

Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama