Reklama

Biedronka wycofa jajka „trójki”. Jest porozumienie z Otwartymi Klatkami

Sieć już raz deklarowała rezygnację z jajek chowu klatkowego, ale zostawiła sobie furtkę. Teraz ją zamyka.

Aktualizacja: 19.09.2019 18:11 Publikacja: 19.09.2019 12:12

Biedronka wycofa jajka „trójki”. Jest porozumienie z Otwartymi Klatkami

Foto: Bloomberg

Stowarzyszenie Otwarte Klatki od dłuższego czasu prowadziło rozmowy z siecią Biedronka w sprawie jajek z chowu klatkowego. Co prawda Jeronimo Martins Polska już dwa lata temu deklarowało, że z Biedronek znikną jajka „trójki”, jednak deklaracja dotyczyła tylko marki własnej. Co zostawiało furtkę dla marek innych producentów jaj. Teraz jednak, jak tryumfalnie ogłosiło stowarzyszenie Otwarte Klatki Biedronka zdecydowała się pójść o krok dalej.

Biedronka do 2025 roku wycofa całkowicie jaja z chowu klatkowego ze swojej oferty. Stowarzyszenie chce także, by sieć zrezygnowała z udziału takich jajek w wyrobach marek własnych (np. w ciastkach). Aktywiści liczą na to, że po udanej kampanii i rozmowach w sprawie jajek uda się osiągnąć także ten cel.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama