Polacy coraz bardziej lubią świeże. Rośnie rynek soków NFC

Raport KPMG pokazuje, że polscy konsumenci coraz chętniej szukają świeżych i pozbawionych sztucznych dodatków soków.

Publikacja: 20.04.2017 17:33

Polacy coraz bardziej lubią świeże. Rośnie rynek soków NFC

Foto: Bloomberg

Moda na zdrowe odżywianie ma coraz szerszy zasięg. Jeszcze parę lat temu soki NFC (not from concentrate, nie z koncentratu) były traktowane jako nowinka i nie cieszyły się specjalnym wzięciem u polskiego konsumenta kierującego się przede wszystkim ceną. Obecnie, rynek soków NFC rośnie bardzo szybko – analitycy KPMG szacują, że wartość sprzedaży tego rodzaju napojów wzrośnie z 26,5 mln euro w 2015 do 39,7 mln w roku 2020. Z kolei wolumen sprzedaży może w tym samym okresie wzrosnąć o ponad połowę. Nic więc dziwnego, że rosnącym popytem na soki NFC interesują się też sieci handlowe.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę