Biuro podróży powinno ostrzec przed wirusem w hotelu. Należy się zadośćuczynienie za zmarnowany urlop

Zarażenie się chorobą bostońską w hotelu uzasadnia wypłatę zadośćuczynienia za zmarnowany urlop.

Aktualizacja: 06.08.2020 06:18 Publikacja: 05.08.2020 20:30

Biuro podróży powinno ostrzec przed wirusem w hotelu. Należy się zadośćuczynienie za zmarnowany urlop

Foto: Adobe Stock

Dwutygodniowe wczasy na Cyprze dla rodziców, dwojga małych dzieci i babci kosztowały aż 26 tys. zł. Rodzina wybrała hotel z wieloma atrakcjami dla najmłodszych i bogatą ofertą all inclusive. Ubezpieczyła się nawet od rezygnacji. Jednak nie dane jej było w pełni skorzystać z wakacji. Następnego dnia po przyjeździe rezydentka biura podróży poinformowała o występowaniu w hotelu przypadków zakażenia wirusem o potocznej nazwie bostonka. Trzeciego dnia pobytu 15-miesięczny syn turystów dostał temperatury dochodzącej do 39° C. Wezwany lekarz stwierdził rozległe rany na pośladkach i podbrzuszu dziecka, diagnozując początek choroby bostońskiej. Resztę wakacji synek spędził wraz z matką w pokoju. Wkrótce zaczęła gorączkować także jego nieco starsza siostra.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Jakie warunki trzeba spełnić, aby zdać maturę 2025?
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo rodzinne
Resort Bodnara chce dać więcej czasu rozwodnikom. Szykuje zmianę w prawie