Ceremonia otwarcia odbyła się w mieście Zhuhai we wtorek rano czasu lokalnego.

Most ma 55 km, a jego część ma formę podwodnego tunelu. Przeprawa łączy Zhuhai z Hongkongiem i Makau.

To drugi duży projekt infrastrukturalny, który połączył Hongkong z Chinami - pierwszym była otwarta w ubiegły miesiącu linia kolei szybkich prędkości.

AFP zwraca uwagę, że istnieją obawy, że silniejsze związanie Hongkongu z Chinami może być zapowiedzią ograniczania swobód w specjalnym regionie administracyjnym (taki status ma Hong Kong).

Budowa mostu rozpoczęła się w 2009 roku - i od tego czasu, ja pisze AFP, kilkakrotnie przekraczano jej budżet, terminy realizacji nie były dotrzymywane, a w związku z nieprawidłowościami przy budowie wszczynano postępowania w sprawie korupcji.

Zwolennicy projektu nazywają go "cudem inżynieryjnym", który wspomoże lokalną gospodarkę i skróci czas podróży do Hongkongu i Makau.

Most ma być otwarty dla ruchu w środę. Jak podaje AFP będzie on uważany za część Chin lądowych, więc dostęp mieszkańców Hongkongu do niego będzie ograniczony.

 

Autopromocja
LOGISTYKA.RP.PL

Branża, która napędza polską gospodarkę

CZYTAJ WIĘCEJ