Reklama

Zuzanna Dąbrowska: PO musi znaleźć ideę. Jeśli nie znajdzie - przegra

Pisanie programu partyjnego jest jak szukanie formuły alchemicznej na wyrób złota. Próbują wszyscy. I nic.

Aktualizacja: 12.07.2019 21:31 Publikacja: 11.07.2019 19:37

Zuzanna Dąbrowska: PO musi znaleźć ideę. Jeśli nie znajdzie - przegra

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

Dwa dni Forum Programowego PO, trzy dni konwencji programowej PiS w zeszły weekend. Wydarzenia imponujące, bogate w dyskusje, panele, wykłady i kuluarowe plotki. Wymagające wiele pracy organizacyjnej i merytorycznej oraz pieniędzy. Przygotowywanie w kampanii takich imprez stało się już tradycją i robi lepsze wrażenie niż ultranowoczesne konwencje w halach sportowych, gdzie wręcza się kwiaty prezesowi, czemu towarzyszą burzliwe oklaski.

Nie wiem tylko, po co udawać, że w wyniku tego wysiłku powstanie program, który wstrząśnie wyborcami. Programy i szczegółowe rozwiązania nikogo nie przekonają, bo po prostu nie zdążą dotrzeć do uszu wyborców. Wie to dobrze PiS, który ponad rok pracował na to, by program 500+ zakotwiczył się w umysłach i portfelach. Ale program ten oczywiście nie został wymyślony podczas poprzednich konwencji, podobnie jak jego różne kontynuacje w postaci dalszych transferów+. Wiadomo też, że nie ma co przygotowywać gęsto zadrukowanych książeczek pełnych dobrej woli i lepszych lub gorszych pomysłów. Nikt ich nie przeczyta.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Dziś zaprzysiężenie prezydenta Karola Nawrockiego. Relacja na żywo
Polityka
Przyszłość Andrzeja Dudy: think tank, uczelnia czy premierostwo?
Polityka
Andrzej Duda w ostatnim orędziu: Nie żegnam się. Pozostaję w służbie
Polityka
Sejm podjął decyzję ws. immunitetu Antoniego Macierewicza
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama