Reklama
Rozwiń
Reklama

Google 5 listopada zablokuje wszystkie reklamy związane z wyborami w USA

Google poinformował reklamodawców, że po zakończeniu głosowania w wyborach w USA, które odbędą się 5 listopada, zablokowane zostaną wszystkie reklamy związane z kampanią wyborczą na platformach należących do tej firmy - informuje serwis Axios.

Publikacja: 18.10.2024 05:54

Donald Trump i Kamala Harris

Donald Trump i Kamala Harris

Foto: REUTERS/Eduardo Munoz, Nathan Howard

arb

5 listopada Amerykanie pójdą do urn, by wybierać prezydenta kraju – o urząd ten ubiegają się Kamala Harris i Donald Trump – ale wybiorą też nową Izbę Reprezentantów (izba niższa parlamentu) oraz 1/3 składu Senatu.

Google blokował już reklamy wyborcze po wyborach w USA w 2020 roku

W przededniu wyborów Google poinformował reklamodawców, że po zakończeniu głosowania (w USA nie obowiązuje cisza wyborcza, agitować można także w trakcie głosowania - red.) 5 listopada usunie reklamy związane z wyborami ze wszystkich swoich platform. Taką samą politykę Google zastosował w czasie wyborów w 2020 roku – celem tych działań jest przeciwdziałanie szerzenia dezinformacji na temat głosowania, w tym przedwczesnego ogłaszania przez kandydatów zwycięstwa w wyborach w momencie, gdy ich wyniki nie są jeszcze przesądzone.

Czytaj więcej

Wybory w USA: Wady i zalety systemu elektorskiego

Google wyjaśnia, że na taki krok zdecydował się „ze względu na dużą ostrożność i aby ograniczyć ryzyko nieporozumień, biorąc pod uwagę prawdopodobieństwo, że głosy będą nadal liczone po dniu wyborów”.

Usunięte zostaną reklamy związane z wyborami w USA wszystkich szczebli, a także reklamy odnoszące się do wyborów USA, ich przebiegu i wyników – wynika z informacji uzyskanych przez serwis Axios.

Reklama
Reklama

Po wyborach w 2020 roku Google zniósł blokadę reklam związanych z wyborami w grudniu

Na Facebooku zakazane jest przedwczesne ogłaszanie zwycięstwa w wyborach

Już wcześniej koncern Meta, do którego należy m.in. Facebook, zapowiedział zablokowanie nowych politycznych, wyborczych i społecznych reklam w ostatnim tygodniu kampanii wyborczej w USA. Koncern nie zapowiedział zablokowania emisji reklam po zakończeniu głosowania, ale – zgodnie z regulaminem – w należących do niego mediach społecznościowych zakazane jest przedwczesne ogłaszanie zwycięstwa w wyborach w sytuacji, gdy wynik nie jest jeszcze pewny.

Po wyborach w 2020 roku Google zniósł blokadę reklam związanych z wyborami w grudniu, kilka tygodni po wyborach prezydenckich. Reklamy wyborcze zostały ponownie zablokowane po ataku zwolenników Trumpa na Kapitol 6 stycznia 2021 roku. Ponownie przywrócono możliwość ich emisji w lutym.

Polityka
„Zestaw danych 8”. Są nowe dokumenty w sprawie Jeffreya Epsteina
Polityka
Czy politycy niemieckiej AfD zbierają informacje cenne dla rosyjskiego wywiadu?
Polityka
USA będą budować pancerniki „klasy Trump”. „100 razy potężniejsze” od dzisiejszych okrętów
Polityka
Najważniejsi gracze 2025. Subiektywny ranking Jerzego Haszczyńskiego
Polityka
Rywalizacja Witkoff-Rubio. Nie tylko Rosja jest problemem Ukrainy
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama