- Prace badawczo-rozwojowe nad samolotem są w planach na zakończenie państwowego programu zbrojeniowego - powiedział Borysow, cytowany przez agencję TASS.

An-124 to produkowany najpierw w Związku Radzieckim, a później na Ukrainie ciężki samolot transportowy dalekiego zasięgu z maksymalnym udźwigiem 120 ton. Rozwija maksymalną prędkość 865 km/6 i ma zasięg 4 800 km przy pełnym obciążeniu.

Według dostępnych źródeł, Siły Powietrzno-Kosmiczne Federacji Rosyjskiej posiadają obecnie dziewięć samolotów An-124, a 10 kolejnych używanych jest przez Volga-Dnepr Airlines -  pierwsze prywatne rosyjskie towarowe linie lotnicze z Uljanowska.

We wrześniu 2015 roku ukraińska spółka państwowa Antonow wycofała się ze spółki z United Aircraft Corporation (UAC), zrzeszającą rosyjskich producentów samolotów. Stworzyło to poważne trudności dla Volga-Dnepr Airlines z przedłużeniem okresu eksploatacji posiadanych maszyn i ich utrzymaniem.

Firma Aviastar-SP z Uljanowska rozpoczęła zaś wstępne prace związane z planowanym ponownym uruchomieniem produkcji samolotów An-124 "Rusłan" w Rosji.