Christopher Wylie: Dlaczego zdemaskowałem Cambridge Analytica

Prywatność to narzędzie, które wykorzystujemy każdego dnia, by budować swoją osobowość. Jesteś inną osobą, kiedy rozmawiasz z kolegami z pracy, a inną, kiedy rozmawiasz z rodziną. Jak możemy rozwijać się jako ludzie w środowisku, które decyduje za nas, kim jesteśmy i kim będziemy? Do tego właśnie prowadzą stosowane w sieci algorytmy – mówi Michałowi Szułdrzyńskiemu Christopher Wylie, były dyrektor ds. badań w firmie Cambridge Analytica, który ujawnił jej nadużycia.

Publikacja: 16.10.2020 10:00

Christopher Wylie: Dlaczego zdemaskowałem Cambridge Analytica

Foto: materiały prasowe

Plus Minus: Na czym w skrócie polegała afera z Cambridge Analytica (CA)?

Myślę, że był to pierwszy na świecie przykład powszechnego użycia propagandy opartej na algorytmie. Pierwszy raz w historii informacje psychologiczne o internautach i ich aktywności w sieci posłużyły do wpływania na światowe potęgi. W tym przypadku na amerykańskie wybory prezydenckie z 2016 r.

Pozostało jeszcze 99% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Plus Minus
„Cannes. Religia kina”: Kino jak miłość życia
Plus Minus
„5 grudniów”: Długie pożegnanie
Plus Minus
„BrainBox Pocket: Kosmos”: Pamięć szpiega pod presją czasu
Plus Minus
„Moralna AI”: Sztuczna odpowiedzialność
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Plus Minus
„The Electric State”: Jak przepalić 320 milionów