Elektronizacja zamówień publicznych ma już swoją historię. Rozwiązanie to miało usprawnić i unowocześnić przebieg publicznych przetargów. Nie wszystko okazało się jednak jasne. W tym numerze „Orzecznictwa" opisane zostały problemy, jakie pojawiły się w związku z formą wnoszenia wadium niepieniężnego. Okazało się, że przepisy zostały tak napisane, że pojawiły się niejasności w tej kwestii. Chodziło o rozstrzygnięcie, czy wadium niepieniężne musi być wnoszone w formie elektronicznej, czy dopuszczalne jest również wniesienie go w formie pisemnej lub skanu oryginału dokumentu gwarancyjnego. Historia orzeczeń w tej sprawie, mimo wydania przez Urząd Zamówień Publicznych odpowiednich wytycznych, pokazuje, że sprawa nie była taka prosta. Pocieszające jest to, że wyciągnięto z tego odpowiednie wnioski i przepisy prawa zamówień publicznych, które zacznie obowiązywać od początku przeszłego roku, rozwiewają wątpliwości. Oby właściwe wnioski z dotychczas obowiązujących przepisów zawsze znajdowały takie odzwierciedlenie w nowelizacjach przepisów.

Czytaj także:

Forma elektroniczna, pisemna czy może skan