Powakacyjny połów klientów

Poza sezonem urlopowym główną grupą hotelowych klientów stają się firmy.

Publikacja: 20.09.2018 19:08

?Radisson Blu w Zakopanem – biznesowy hotel w sercu turystycznego kurortu

?Radisson Blu w Zakopanem – biznesowy hotel w sercu turystycznego kurortu

Foto: materiały prasowe

Lato to okres żniw dla rynku hotelowego. Jak podkreślają analitycy Colliers International, obłożenie w sezonie, tj. czerwiec–sierpień, może wynosić nawet 100 proc., pod warunkiem przygotowania odpowiedniej oferty, konkurencyjnej wobec atrakcji zapewnianych przez turystyczne kurorty w ciepłych krajach.

A co, kiedy sezon wakacyjny się kończy – Polacy wracają do szkół i biur – ale pogoda jeszcze sprzyja? Trzeba przestawić się na klientów biznesowych lub zaproponować oferty specjalne.

Konferencje i pakiety

– Wrzesień i październik to miesiące, które cieszą się największym w ciągu roku zainteresowaniem organizatorów szkoleń, wyjazdów integracyjnych, konferencji czy targów – podkreśla Agnieszka Topczewska, senior associate w dziale doradztwa hotelowego Colliers International. – Liczba wydarzeń organizowanych w Polce rośnie z roku na rok. Hotele posiadające odpowiednie zaplecze: sale konferencyjne i odpowiednio dobraną ofertę atrakcji dla uczestników takich wydarzeń (np. możliwość zorganizowania imprez tanecznych, spa, basen, miejsce do uprawiania sportów zespołowych), często mogą liczyć na dużo wcześniejsze rezerwacje i niemal pełne obłożenie w ciągu tygodnia w tych miesiącach – dodaje.

Zdaniem ekspertki w weekendy dużą popularnością wśród gości cieszy się oferta pobytów przygotowana i sprofilowana pod kątem konkretnej grupy, np. rodzin, par, pań czy seniorów. – Część hoteli nastawia się nawet wyłącznie na konkretny typ gościa i pod tym kątem przygotowany jest pakiet atrakcji dla nich, np. weekend w spa dla pań z bogatą ofertą zabiegów, ale bez atrakcji dla dzieci. Ważne jest przy tym dokładne wcześniejsze zbadanie potrzeb i preferencji potencjalnych gości, dopracowanie oferty oraz odpowiednie jej zaprezentowanie – podsumowuje Topczewska.

Jak wynika z raportu Emmerson Evaluation, w największych aglomeracjach znajduje się ponad 480 hoteli klasyfikowanych jako biznesowe, oferujących blisko 42 tys. pokojów, w tym 15,2 tys. w standardzie trzygwiazdkowym i 14,1 tys. czterogwiazdkowym. Hoteli turystycznych, zlokalizowanych w najpopularniejszych nadmorskich i górskich miejscowościach, jest 116 z 9 tys. pokojów.

Liczbę hoteli biznesowych zlokalizowanych w pasie nadmorskim i górskim analitycy Emmersona szacują na niecałe cztery dziesiątki. Jak zaznaczają eksperci, duże sieci działają przeważnie w największych aglomeracjach, bo są tam w stanie uzyskać najpewniejszy zwrot z inwestycji. Niemniej widać rosnący trend budowania placówek w miejscowościach nadmorskich i górskich. W Kołobrzegu instaluje się Hilton Garden Inn, a w Zakopanem Radisson Blu.

Ciepła noc na dachu

– Klienci hoteli chcą doświadczeń, w których mogą się zanurzyć i o których będą opowiadać bez końca w mediach społecznościowych – wskazuje prezes serwisu rezerwacyjnego Hotels.com Johan Svanstrom.

Jednym z przewidywanych na wczesną jesień trendów jest meldowanie się w hotelach z niezwykłymi dachami: z ogrodami, basenami czy restauracjami. – Rekordowo gorące lato w naszej części Europy trwa wyjątkowo długo i wszystko wskazuje na to, że ciepła pogoda utrzyma się także we wrześniu i październiku – wskazują eksperci Hotels.com. ©?

Lato to okres żniw dla rynku hotelowego. Jak podkreślają analitycy Colliers International, obłożenie w sezonie, tj. czerwiec–sierpień, może wynosić nawet 100 proc., pod warunkiem przygotowania odpowiedniej oferty, konkurencyjnej wobec atrakcji zapewnianych przez turystyczne kurorty w ciepłych krajach.

A co, kiedy sezon wakacyjny się kończy – Polacy wracają do szkół i biur – ale pogoda jeszcze sprzyja? Trzeba przestawić się na klientów biznesowych lub zaproponować oferty specjalne.

Pozostało 86% artykułu
Nieruchomości
Robyg wybuduje osiedle przy zabytkowym browarze Haasego. Prawie 1,5 tys. mieszkań
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Rynek nieruchomości rok po powołaniu rządu. Ile dowiozły ministerstwa?
Nieruchomości
Mieszkaniówka na karuzeli
Nieruchomości
Polska centralna. Magnes na firmy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Przez wynajem na doby wspólnota zapłaci więcej