Dlatego jesteśmy przekonani, że BeYS powtórzy sukces naszego cocreatingu Brain Embassy. BeYOURSeLF wystartował wiosną ubiegłego roku. Tego typu powierzchnie oferujemy w trzech stołecznych lokalizacjach. W 2018 roku wprowadziliśmy na rynek także kolejną, trzecią już powierzchnię Brain Embassy - w budynku Adgar BIT, który po gruntownej modernizacji powrócił na warszawski rynek biurowy. Bardzo ważnym wydarzeniem w naszej historii był oczywiście zakup budynku po dawnym Teatrze Kwadrat przy ul. Czackiego.
2019 rok będzie dla naszej firmy szczególny. Będziemy obchodzić 20- lecie obecności w Polsce. Mamy bardzo ambitne plany. Przede wszystkim myślę tu o modernizacji zakupionego w grudniu 2018 roku budynku po dawnym Teatrze Kwadrat przy ul. Czackiego w samym centrum stolicy.
Chcemy stworzyć tu wyjątkową przestrzeń dla naszych cocreatingowych konceptów Brain Embassy i BeYOURSeLF, która, jestem przekonany, zachwyci warszawiaków. Zrealizujemy amfiteatr przy naszym budynku Adgar BIT przy ul. Konstruktorskiej. Ma to być ogólnodostępna przestrzeń z atrakcyjnym programem rozrywkowo-kulturalnym skierowanym nie tylko do pracowników i mieszkańców Służewca. Chcemy ożywić biznesowy Mokotów po godzinach pracy. I wreszcie kolejny ważny dla nas temat na ten rok to przeniesienie Brain Embassy i BeYOURSeLF do biur Adgara w Izraelu i Belgii. Koncepty stworzone i sprawdzone w Polsce będą teraz miały okazję powtórzyć swój sukces za granicą. Chcemy także stopniowo pojawić się na innych dużych rynkach regionalnych w Polsce.
Franz Jurkowitsch, prezes spółki Warimpex:
Rok 2018 upłynął pod znakiem dalszego silnego rozwoju sektora biurowego, ponieważ bardzo dobra koniunktura gospodarcza w Polsce przekłada się na rozwój firm, które szukają powierzchni biurowych mogących sprostać ich zwiększonej skali biznesu. Biurową hossę widać przede wszystkim na rynkach regionalnych, gdzie łączna podaż powierzchni do wynajęcia dogania stolicę. Jednak to regiony wiodą prym pod względem nowych inwestycji, gdzie odnotowywane jest duże zainteresowanie nowoczesnymi budynkami. Dostrzegamy to w szczególności na rynku krakowskim, gdzie ku końcowi dobiegają prace nad naszym biurowcem Mogilska Office. Budynek jest już wynajęty w 60 proc., a jego oddanie przewidujemy na koniec pierwszego kwartału tego roku. Zauważalnym trendem jest także zainteresowanie obiektami, w których przewidziano miejsce także na lokale handlowo-usługowe. Tego typu powierzchnia stanowi wartość dodaną nie tylko dla najemców i ich pracowników, ale także dla okolicznych mieszkańców, ożywiając i uatrakcyjniając okolicę także poza godzinami pracy. Na takie właśnie rozwiązanie postawiliśmy w oddanym na początku października obiekcie Ogrodowa Office w centrum Łodzi, w którym 3 800 mkw. na parterze i w ogólnodostępnym pasażu biurowca przeznaczyliśmy na restauracje, kawiarnie i punkty usługowe. Ich wartość potwierdzają opinie pierwszych najemców, którzy wprowadzili się już do budynku. Rok 2018 traktujemy jako rok przejściowy. Celem Warimpeksu jest szybka odbudowa zasobów nieruchomości po sprzedaży części obiektów z naszego portfolio i umocnienie źródeł przychodów. W związku z niedawnym otwarciem obiektu Ogrodowa Office, w roku 2019 oczekujemy wyraźnego wzrostu przychodów z wynajmu biur. Kupiliśmy również dwa w całości wynajęte biurowce Mogilska 41 w Krakowie oraz B52 Office w Budapeszcie. W fazie planowania i projektowania są krakowski biurowiec Chopin o powierzchni 21 tys. mkw˛ i cztery biurowce o powierzchni użytkowej do 73 tys.mkw. w Białymstoku. Ponadto w rezerwach Warimpeksu są działki na terenie AIRPORTCITY St. Petersburg. Poza kontynuacją działalności w Polsce i na Węgrzech badamy również możliwości inwestycyjne w Europie Zachodniej.
Jędrzej Dużyński, prezes spółki Ideal Idea Formad: