Jak biura w zabytkowych budynkach radzą sobie na rynku?
Marcin Kowal, broker nieruchomości w Nuvalu Polska:
- Budynki historyczne zawsze będą miały silną pozycję na rynku. Są branże, które potrzebują takich lokalizacji ze względu na charakter prowadzonej działalności. To głownie kancelarie prawne, domy maklerskie, fundusze inwestycyjne, firmy finansowe. Decydują się na biuro w kamienicy ze względu na profil klienta, z którym współpracują. Potrzebują odpowiedniego adresu i klimatu budynku, by podkreślić swój prestiż i pozycję na rynku.
Jest to również związane z oczekiwaniami samych klientów, którzy nierzadko mają konserwatywne podejście do relacji biznesowych. Biuro w historycznych murach kojarzy się z zaufaniem i stabilnością, buduje wiarygodność firmy. Klienci powierzający firmie duże pieniądze albo swoje interesy prawne dobrze odbierają takie otoczenie.
Powierzchniami w historycznych budynkach interesują się również firmy z branż kreatywnych, m.in. agencje reklamowe i marketingowe czy startupy. Klimat starych murów ma dla nich istotne znaczenie, podkreśla wyjątkowość ich oferty i niestandardowe podejście do klienta.