Reklama

Do galerii na plażę, koncert i półkolonie

Centra handlowe na długo przed sezonem planują, jak przyciągnąć klientów specjalną letnią ofertą rozrywkową.

Publikacja: 25.07.2019 17:31

Na długo zanim wprowadzono niedzielny zakaz handlu, galerie przystąpiły do redefinicji swojej formuły i zwiększenia rozrywki i gastronomii w ofercie – to zgodna z trendami światowymi odpowiedź na rozkwit e-commerce. Czy w sezonie wakacyjnym centra mają coś szczególnego do zaproponowania odwiedzającym?

Moc rozrywek

– W okresie wakacyjnym nasze centra handlowe stanowią nie tylko miejsce zakupów, ale również stają się centrami letniej rozrywki. Kalendarz imprez każdego centrum powstaje na długo przed sezonem – mówi Czesław Jasiewicz, head of retail operations w spółce EPP, która dysponuje największym w Polsce portfelem nieruchomości handlowych – to m.in. otwarta niedawno warszawska Galeria Młociny, kieleckie Echo, szczecińskie Galaxy czy Wzorcownia we Włocławku.

– W naszym najnowszym i najnowocześniejszym obiekcie, Galerii Młociny, przygotowaliśmy specjalny program atrakcji. Letnia aura sprzyja spędzaniu czasu w zielonym ogrodzie na dachu obiektu, gdzie w trakcie dnia na gości czekają wygodne leżaki, a wieczorami – koncerty i potańcówki. Ta wyjątkowa przestrzeń połączona jest ze strefą restauracyjną – podkreśla Czesław Jasiewicz. – Jako jedyne centrum handlowe w stolicy uruchomiliśmy też autorski cykl spektakli pod gołym niebem. W lipcu zaprezentujemy tam dwa przedstawienia – „Wodewil warszawski" i „Wyjowisko". Nie brakuje tu również wydarzeń, które przyciągają mieszkańców Warszawy w niehandlowe niedziele, jak piknik i muzyczne weekendy – dodaje.

W pozostałych centrach EPP postawiło na hasło: „Poczuj się jak na wakacjach".

– Tropikalne strefy z piaskiem, sprzętem do zabaw, leżakami i palmami przygotowaliśmy w zamojskiej Galerii Twierdza i kieleckiej Galerii Echo. W każdy piątek i sobotę w tej ostatniej organizowane są warsztaty, podczas których można sprawdzić swoją kreatywność w tworzeniu miniaturowych roślin w szkle. Plaża w galerii chętnie odwiedzana jest podczas animacji społecznych organizowanych tam w niehandlowe niedziele – wylicza Jasiewicz. – Kolejnym z wielu przykładów jest nasza Galeria Solna w Inowrocławiu, gdzie odbywają się takie letnie wydarzenia jak dzień z planszówkami czy dzień baniek mydlanych – dodaje.

Reklama
Reklama

Specjalny letni program w swoich obiektach przygotowało też Atrium, zarządzające m.in. warszawskimi Promenadą, Redutą, a od niedawna dawnymi Domami Towarowymi Centrum (Wars, Sawa, Junior), a także Galerią Dominikańską we Wrocławiu czy bydgoskim Focusem. Atrium stawia sobie za strategiczny cel, by jego obiekty pełniły rolę trzeciego miejsca – po domu i pracy – przestrzenią wypoczynku i relaksu.

– Planując dodatkowe aktywności dla naszych klientów na czas wakacji, stawiamy przede wszystkim na znajdowanie przyjemności we wspólnym spędzaniu czasu wolnego w sposób wartościowy i kreatywny, w nieformalnej atmosferze, na rozmowie, poznawaniu innych ludzi i obszarów, zespołowym działaniu. Sprzyjać mają temu m.in. różnorodne wydarzenia społeczno-kulturalne – czytamy w mailu z biura prasowego Atrium. – Promenada uruchomiła community center Piąty Wymiar – przestrzeń dla okolicznej społeczności, czynną codziennie od 10 do 20, oferującą bezpłatnie kalendarz atrakcji, warsztatów, zajęć dla każdej grupy wiekowej. Miejsce jest otwarte dla wszystkich, którzy zechcą spędzić czas w grupie, podzielić się doświadczeniami, pasjami, spotkać się z przyjaciółmi lub zawrzeć nowe przyjaźnie.

Przy warszawskim kompleksie Wars Sawa Junior w pasażu Wiecha powstała letnia strefa aktywności: kultura w samym centrum. W programie znajdują się zarówno warsztaty (w tym m.in. kurs rysowania komiksów, warsztaty litografii, kolażu i sitodruku), wspólne twórcze działania (robienie wianków, wełnianych obrazów, nauka tkactwa, tworzenia mebli z recyklingu), a także spektakle (w tym teatr improwizowany, monodram, stand-up), koncerty młodych zespołów i rozmowy o zrównoważonej modzie, zmianach stylu życia oraz miejscu przyrody w miejskim krajobrazie z zaproszonymi gośćmi.

Z dodatkowych atrakcji kulturalnych mogą też skorzystać klienci Atrium Mosty w Płocku. W każdy piątek lipca i sierpnia na dachu centrum prezentowane są znane produkcje filmowe. Program kina na dachu układają sami widzowie.

– Znacząca część wakacyjnych atrakcji w centrach handlowych Atrium została zaplanowana z myślą o dzieciach i ich rodzicach. Celem jest dostarczenie inspirujących pomysłów na wspólne spędzenie wolnego czasu. CH Focus w Bydgoszczy zaprasza na historyczną wyprawę do średniowiecznego miasteczka. Przez zabawę edukuje, rozwija wyobraźnię i umiejętności manualne uczestników. Atrium Kasztanowa w Pile organizuje interaktywną wioskę indiańską, której goście mogą poznać zwyczaje i kulturę Indian. Na edukację postawiło także Atrium Targówek – organizując dla klientów wystawę dinozaurów. Atrium Biała w Białymstoku z kolei buduje świadomość bezpiecznego spędzania wakacji. W wybranych obiektach Atrium trwają także rodzinne festiwale baniek mydlanych, które są okazją do wspólnych spotkań na świeżym powietrzu – wylicza Atrium.

Na sportowo

Największe w kraju obiekty handlowe mają szeroką ofertę na wakacje.

Reklama
Reklama

– Arkadia może się pochwalić bogatą ofertą dla najmłodszych, dostępną przez cały rok. Latem szczególnie popularny staje się nasz plac zabaw na świeżym powietrzu – jest to atrakcja bezpłatna, dostępna nie tylko dla klientów, ale otwierająca Arkadię na miasto przez udostępnienie terenu zielonego wokół centrum wszystkim zainteresowanym – mówi o warszawskim centrum Monika Lewczuk-Kuropaś, rzeczniczka Unibail-Rodamco-Westfield Polska.

– Na placu zabaw na dzieci w różnym wieku czeka moc atrakcji, a jego punktem centralnym jest linarium. W każdą niedzielę w pobliżu placu organizowane są bezpłatne warsztaty dla dzieci we współpracy z różnymi najemcami Arkadii, a podczas zajęć dzieci mogą się wykazać kreatywnością i uczestniczyć w rozmaitych tematycznych animacjach, takich jak np. konkursy plastyczne czy zabawy na świeżym powietrzu – dodaje.

Wewnątrz centrum działa sala zabaw, w której w ramach lata w mieście dostępne są specjalne turnusy półkolonijne. Na najmłodszych czeka atrakcyjny program zajęć, dobra zabawa, nauka nowych umiejętności i samodzielności. Na nielimitowaną zabawę dostępne są siedmiodniowe karnety – informuje Monika Lewczuk-Kuropaś.

Łódzka Manufaktura dysponuje gigantycznym placem, który jest wykorzystywany w zależności od pory roku. Zimą jest tam lodowisko i jarmark świąteczny, a latem – oczywiście, plaża.

– Już pod koniec czerwca na rynku wysypujemy 900 ton drobnego, białego piasku, instalujemy leżaki, plac zabaw, bramki piłkarskie, siatki do siatkówki, a także beach bar – mówi Justyna Kowalewska, rzecznika Manufaktury. – Przez cały sezon plaża jest też miejscem wyjątkowych wydarzeń sportowych, m.in. turnieju eliminacyjnego mistrzostw polski w siatkówce plażowej „Plaża Open", Bierhalle Beach Rugby, zawodów piłki ręcznej i nożnej na piasku, a także pokazów skimboardingu – wylicza.

Dla miłośników kultury przygotowano festiwal ognia, koncert letni w ramach Urodzin Łodzi. W każdą niedzielę sierpnia odbędą się koncerty w ramach Manu Summer Jazz Sundays.

Reklama
Reklama

– W Manufakturze można spędzić wakacyjny czas bez względu na organizowane tu wydarzenia muzyczne czy sportowe. Wszystkie restauracje zapraszają do letnich ogródków. Niesłabnącym powodzeniem cieszy się też najdłuższa w Europie fontanna, która w tym roku przeszła gruntowną modernizację. Każdego wieczoru realizowany jest pokaz świetlno-muzyczny do największych hitów muzyki rozrywkowej – podsumowuje Justyna Kowalewska.

Krzysztof Sajnóg, dyrektor marketingu Blue City, podkreśla, że latem klientów przyciągają sezonowe wyprzedaże i oferta rozrywkowa. Po ostatnim remoncie warszawskie centrum ma m.in. nowe sale zabaw dla dzieci i młodzieży.

– Zapewniamy nie tylko infrastrukturę, ale też wakacyjną opiekę nad dziećmi. To m.in. pięciodniowe półkolonie organizowane przez Egurrola Dance Studio, salę zabaw Inca Play i krainę futbolu. Dzieci mają zapewnioną opiekę, posiłki, zajęcia i warsztaty, a także wycieczki do kina czy pobliskiego parku na Szczęśliwicach – wylicza Krzysztof Sajnóg.

Nieruchomości mieszkaniowe
Bruksela ma plan na tanie mieszkania. Kolejne regulacje zamiast usuwania barier?
Nieruchomości
Produkcyjna sinusoida mieszkaniowa. Po mocnym październiku chudy listopad
Nieruchomości
Rynek najmu schodzi z górki. Ale są mieszkania, które znikają w kilka godzin
Nieruchomości
Używane mieszkania wróciły do łask kupujących
Nieruchomości
Bitwa o najlepsze biura. Najsłabsze obiekty wypadną z rynku
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama