Reklama

Inwestujemy w bezpieczeństwo najemców i biurowców

20–30 proc. pracowników naszych najemców wróciło już do biur, odsetek będzie rosnąć w kolejnych miesiącach. Jesteśmy stworzeniami społecznymi, praca zdalna będzie wciąż tylko uzupełnieniem – ocenia Paweł Słupski z biura prasowego Globalworth Poland.

Publikacja: 11.06.2020 19:00

Inwestujemy w bezpieczeństwo najemców i biurowców

Foto: materiały prasowe

Globalworth Poland to właściciel największego w Polsce portfela nieruchomości biurowych, a także w coraz większym stopniu zarządca takich obiektów. Jak z tej perspektywy wygląda wpływ pandemii na branżę?

Mamy nową rzeczywistość, przeszliśmy sprawdzian z tego, jak szybko potrafimy się odnaleźć w sytuacji, i z tego, jak potrafimy się zająć – jak to nazywamy – społecznością Globalworth. To ponad 110 tys. osób: pracowników i gości naszych 22 nieruchomości w całej Polsce.

Powołaliśmy zespół, który opracował politykę firmy wobec pandemii. Od początku implementowaliśmy wszelkie zalecenia administracyjne i kontaktowaliśmy się z najemcami. Komunikacja, zwłaszcza w takim trudnym czasie, jest kluczowa.

Naszym celem jest sprawienie, żeby nasze biurowce były bezpieczne dla najemców, by najemcy mogli realizować swoje cele biznesowe. Musieliśmy wdrożyć dość poważny reżim sanitarny. Zadbaliśmy o to, by wszystkie powierzchnie wspólne były bezpieczne, by były tam urządzenia do dezynfekcji. Serwisy sprzątające mają nowy tryb pracy, średnio co cztery godziny powierzchnie wspólne są dezynfekowane i czyszczone.

Czy to duży dodatkowy koszt?

Reklama
Reklama

Myślę, że jest to bardziej kwestia pewnej reorganizacji. Oczywiście są wydatki, które trzeba ponieść, ale w tak bezprecedensowym czasie należy podjąć stosowne działania. Dzięki temu najemcy czują się bezpiecznie i mogą planować powrót pracowników do biurowców.

Czy da się z grubsza oszacować, jaki odsetek pracowników waszych najemców wrócił już do siedzib?

Szacujemy, że od 20 do 30 proc. jest już w biurach. Większość najemców operacyjnie wróciła do budynków, ale skład osobowy jest jeszcze ogranicznony, co wynika z wielu czynników. Zależy m.in. od sektora, w jakim działa firma, od modelu operacyjnego. Z rozmów z najemcami wynika, że większość stopniowo będzie sprowadzać pracowników do biur w najbliższych miesiącach. Dla bezpieczeństwa pracownicy są dzieleni na grupy.

Nasz dział leasingu prowadzi wiele rozmów z najemcami. Duża grupa najemców chce dostosować powierzchnie do nowych okoliczności, co wiąże się m.in. z potrzebą zapewnienia większej odległości między pracownikami, biurkami.

Home office był stosowany już wcześniej, ale nie tak powszechnie. Lockdown wymusił pracę zdalną na skalę niespotykaną. Czy teraz praca z domu będzie stosowana częściej?

Dla wielu firm przestawienie się na wymuszony home office było nowością, wyzwaniem operacyjnym i sprawdzianem zaufania do pracowników. Eksperci jednak są zgodni, że co prawda home office ma swoje zalety, ale większość pracowników będzie chciała wrócić do biur. Jesteśmy stworzeniami społecznymi, lubimy przebywać i pracować w grupie. Część firm opiera się na pracy projektowej, potrzebne są zatem spotkania, które mają wpływ na kreatywność. Moim zdaniem wrócimy do biur, i to dość szybko, a praca zdalna będzie uzupełnieniem i będzie się cieszyć większym zaufaniem, zwłaszcza tam, gdzie wcześniej była rzadziej stosowana.

Globalworth Poland to właściciel największego w Polsce portfela nieruchomości biurowych, a także w coraz większym stopniu zarządca takich obiektów. Jak z tej perspektywy wygląda wpływ pandemii na branżę?

Mamy nową rzeczywistość, przeszliśmy sprawdzian z tego, jak szybko potrafimy się odnaleźć w sytuacji, i z tego, jak potrafimy się zająć – jak to nazywamy – społecznością Globalworth. To ponad 110 tys. osób: pracowników i gości naszych 22 nieruchomości w całej Polsce.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Reklama
Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, dla pary, dla rodziny. To dobry czas na szukanie lokalu?
Nieruchomości
Popyt na biura nakręcają renegocjacje umów
Nieruchomości
Trójmiasto zdominowało rynek mieszkań premium. Ta część rynku też nie ma lekko
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama