W galerii zmierzą ci ciśnienie i zrobią makijaż

Liczba eventów w wielu warszawskich centrach handlowych z roku na rok rośnie. Dużym powodzeniem cieszą się przede wszystkim nocne zakupy oraz pokazy mody z udziałem gwiazd

Publikacja: 16.06.2008 07:20

W galerii zmierzą ci ciśnienie i zrobią makijaż

Foto: Rzeczpospolita

Warszawa to rynek bliski nasycenia pod względem powierzchni handlowej. Praktycznie, poza kilkoma lokalizacjami, jak np. w Wilanowie, nie ma w stolicy już miejsca na kolejne duże galerie czy centra. Właścicielom istniejących obiektów pozostaje ich rozbudowa oraz umacnianie w świadomości klienta swojego wizerunku. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie tłumów są różne okolicznościowe imprezy. Organizują je zarówno właściciele galerii, jak i sami najemcy.

– Centra handlowe szukają sposobów na odróżnienie się od siebie i zainteresowanie klientów swoją ofertą. Efektem są coraz bardziej oryginalne i ciekawsze kampanie marketingowe – opowiada Aleksandra Wasilewska, przedstawicielka CH Janki.

– Coraz częściej w centrach handlowych pojawiają się gwiazdy – eventy z ich udziałem przyciągają tłumy, a centrum zyskuje na znaczeniu – dodaje Karolina Leszczyk, przedstawicielka Arkadii.

Liczba i rodzaj tzw. eventów zależy od specyfiki danej galerii. – Kalendarz imprez jest ściśle związany ze strategią marketingową centrum na dany rok. Ta zaś powstaje w oparciu o analizę wyników poprzednich akcji marketingowych, w tym badania opinii klientów na temat prowadzonych działań – tłumaczy Wasilewska.

Np. w Arkadii co roku odbywa się od kilku do kilkunastu imprez organizowanych zarówno przez samo centrum, jak i przez najemców oraz firmy zewnętrzne, którym Arkadia udostępnia powierzchnię. – Istnieje stała liczba imprez, organizowanych co roku, związanych z kalendarzem handlowym, czyli zwiększoną liczbą okazji zakupowych i życiem centrum – opowiada Karolina Leszczyk.

Tymczasem w Blue City, jak zapewniają jego przedstawiciele, odbywa się od 50 do 70 imprez rocznie, czyli więcej niż jedna tygodniowo. – Najwięcej eventów jest w grudniu – mówi Krzysztof Sajnóg z Blue City.

– Najlepsze wydarzenia przyciągają nawet do 10 tysięcy widzów – zapewnia.Inaczej natomiast w Galerii Mokotów, która rocznie proponuje kilka wydarzeń. – W odróżnieniu od innych centrów handlowych typu Arkadia czy Wola Park nie kładziemy tak dużego nacisku na liczbę organizowanych imprez. Chcemy organizować akcje nietuzinkowe, mogące stać się wydarzeniem medialnym. Dodatkowo dużą wagę przywiązujemy do tego, aby organizowane przez nas eventy uprzyjemniały klientom czas spędzony w galerii i w żaden sposób nie zakłócały spokoju oraz swobodnego przemieszczania się klientów po centrum – opowiada Magdalena Woronowicz z Galerii Mokotów. – Za każdym razem wydarzeniom organizowanym w Galerii Mokotów towarzyszy mocne wsparcie w mediach – kampanie ATL-outdoor, reklama w prasie oraz działania PR – dodaje.

Z reguły wszelkie imprezy są organizowane dość schematycznie. – Kluczem jest kalendarz oraz nowe kolekcje i wyprzedaże – mówi Aleksandra Klonowska-Szałek z CH Targówek. W Arkadii, CH Wileńska, Bemowo i Skorosze okazje do imprez wytycza przede wszystkim kalendarz handlowy i takie dni, jak walentynki, Dzień Dziecka czy mikołajki. – Ponadto dwa razy w roku, wiosną i jesienią, w związku z pojawiającymi się w sklepach nowymi kolekcjami, organizowane są pokazy mody prezentujące ofertę najemców danego centrum – opowiada Karolina Leszczyk.

Podobnie w Centrum Maximus, gdzie najwięcej imprez odbywa się w grudniu, przed mikołajkami i Bożym Narodzeniem, przez Wielkanocą, a także w okresie wprowadzania nowych kolekcji.

A w powiązaniu z aktualnymi wydarzeniami można na przykład w Złotych Tarasach oglądać mecze piłki nożnej w ramach mistrzostw świata Euro 2008. – Na placu zewnętrznym wystawiliśmy wielki ekran diodowy. Impreza ta cieszy się wielką popularnością, bo nie brak kibiców, którzy chcą spędzić ten czas pełen emocji w gronie przyjaciół i znajomych – opowiada Beata Sadowska, przedstawicielka Złotych Tarasów.

Coraz częściej w centrach handlowych organizowane są nocne zakupy. Odbywają się one często pod koniec sezonu, przez co można je traktować jako zapowiedź „wyprzedaży”. – Są to specjalne zamknięte imprezy, podczas których zaproszeni klienci oraz goście, m.in. aktorzy, piosenkarze, dziennikarze, mogą dokonać zakupów w bardziej kameralnej atmosferze – po zamknięciu centrum oraz korzystając ze specjalnych zniżek – opowiada Karolina Leszczyk. Jak zapewnia Aleksandra Klonowska-Szałek, noce zakupów cieszą się największym powodzeniem wśród klientów. – Dlatego zamierzamy kontynuować tę formę kontaktu z klientem – mówi Szałek.

Coraz bardziej popularne stają się również regionalne kiermasze. Na przykład Centrum Maximus zaplanowało w tym roku aż dwanaście kiermaszów wyrobów regionalnych. Odbywają się z reguły raz w miesiącu, w soboty i w niedziele.

– Na klientów czekają producenci zdrowej żywności, przygotowanej według tradycyjnych polskich receptur – zapewnia Katarzyna Marchewka z Maximusa. Podobnie jest w Blue City, gdzie co miesiąc odbywają się jarmarki produktów regionalnych i jarmarki sztuki.

Pokazy mody to wydarzenia, które również przyciągają wielu widzów, zwłaszcza gdy towarzyszą im dodatkowe atrakcje, takie jak bankiety czy koncerty. Nie brak i imprez dla VIP-ów. Na przykład w zeszłym roku w Galerii Mokotów na otwarciu salonu Versace Collection obecny był Santo Versace, brat Gianni Versace. – Blisko 100 osób zostało zaproszonych na wspólną kolację z przedstawicielem rodziny Versace – mówi Magdalena Woronowicz.

W Galerii Mokotów, w której przywiązuje się dużą wagę do pokazów mody, na stałe do kalendarza imprez wpisały się pokazy mody organizowane we współpracy ze światowymi markami, takimi jak Versace, Calvin Klein, Just Cavalli czy Escada Sport.

Ponadto centrum na początku czerwca zorganizowało imprezę pod hasłem „Uwolnij swoje piękno”, w trakcie której promowano najnowsze trendy w makijażu i stylizacji fryzur.

– Do współpracy zaprosiliśmy marki kosmetyczne, takie jak Chanel, Helena Rubinstein, Biotherm, Clinique, Max Factor, a styliści z magazynu Hot Moda & Shopping doradzali naszym klientkom, co jest modne w tym sezonie – opowiada Woronowicz. – Tego typu działania nie tylko tworzą wizerunek centrum handlowego, ale również budują emocjonalną więź między klientami danego centrum – dodaje. Ponadto, jak zapewnia, dużą popularnością cieszy się impreza pod hasłem „Galeria stylizacji”, w trakcie której klientki mogą skorzystać z porad stylistów i wziąć udział w metamorfozach.

Również w Arkadii organizowane są wydarzenia związane z modą i kreowaniem stylu. W kwietniu tego roku odbył się pokaz premierowej kolekcji Ewy Minge. Był to pokaz zamknięty, wejście tylko z zaproszeniami.

– Pokaz był nietypowy, łączył w sobie dwa style – prět-á-porter z haute couture. Co ciekawe, makijażem i stylizacją fryzur modelek zajął się Waldemar Pokromski, wybitny charakteryzator filmowy o światowej renomie, znany jako twórca wizerunku bohaterów m.in. „Listy Schindlera”, „Pianisty”, „Katynia” oraz filmowej ekranizacji „Pachnidło. Historia mordercy” – opowiada Karolina Leszczyk. – Ponadto odbył się pokaz mody dla najmłodszych, zorganizowany z okazji otwarcia salonu Bartek, a udział w nim wzięły dzieci gwiazd, które prezentowały buty zaprojektowane dla Bartka przez Ewę Minge – dodaje.

Jak zapewnia Beata Sadowska, za jedno z najciekawszych wydarzeń w Złotych Tarasach został uznany Wielki Dzień Przymierzania Biustonoszy. Impreza ta była organizowana wspólnie z magazynem „Claudia” oraz firmą Chantelle.

– Wszystkie panie, które przyszły do centrum, mogły wziąć udział w indywidualnej sesji mierzenia i dopasowywania biustonoszy pod okiem konsultantek marki Chantelle. Dodatkowo można było posłuchać rad ekspertów, lekarzy, psychologów, kosmetyczki i wizażysty. Event poprowadziły ambasadorki projektu – Dorota Wellman i Marzena Rogalska – opowiada Sadowska.

W Arkadii odbywają się również m.in. letnie pokazy tanga w fontannie z udziałem widzów, pokazy capoeiry, koncert Nowej Orkiestry Kameralnej na świeżym powietrzu czy też Fiesta Brasil. W Blue City natomiast w kwietniu odbyły się finały Mistrzostw Polski Modeli Zdalnie Sterowanych. – Planujemy również polskie finały World Cyber Games 2008 – mówi Krzysztof Sajnóg.

W ubiegłym miesiącu w Maksimusie na klientów czekały bezpłatne badania lekarskie. Przebadano wówczas ponad 300 osób, głównie kobiet. – Wiele kobiet skorzystało z mammografii oraz cytologii. Klienci mogli również zbadać słuch oraz serce. Wszyscy, u których zostały stwierdzone nieprawidłowości, dostali zaproszenia do przychodni przy ul. Czajewicza na bezpłatną konsultację lekarską, dobranie aparatu słuchowego lub dalszą diagnostykę – opowiada Katarzyna Marchewka.

Tymczasem w Jankach cały luty trwała loteria o nazwie „Szczęśliwe paragony”. Jej główną nagrodą była wycieczka na Wyspy Przylądka. – Drugą ciekawą i cieszącą się dużym powodzeniem akcją była loteria majowa, w której główną wygraną był samochód rodzinny Renault Grand Scenic – opowiada Aleksandra Wasilewska.

Warszawa to rynek bliski nasycenia pod względem powierzchni handlowej. Praktycznie, poza kilkoma lokalizacjami, jak np. w Wilanowie, nie ma w stolicy już miejsca na kolejne duże galerie czy centra. Właścicielom istniejących obiektów pozostaje ich rozbudowa oraz umacnianie w świadomości klienta swojego wizerunku. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie tłumów są różne okolicznościowe imprezy. Organizują je zarówno właściciele galerii, jak i sami najemcy.

Pozostało 94% artykułu
Nieruchomości
Warszawa. Skanska sprzedała biurowiec P180 za 100 mln euro
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Rynek luksusowych nieruchomości ciągle rośnie. Rezydencja za 50 mln zł
Nieruchomości
Korona Legionowa na półmetku
Nieruchomości
Invesco Real Estate kupuje nowy hotel na Wyspie Spichrzów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Trei wybuduje mieszkania w Milanówku. Osiedle na poprzemysłowym terenie