Warszawa to rynek bliski nasycenia pod względem powierzchni handlowej. Praktycznie, poza kilkoma lokalizacjami, jak np. w Wilanowie, nie ma w stolicy już miejsca na kolejne duże galerie czy centra. Właścicielom istniejących obiektów pozostaje ich rozbudowa oraz umacnianie w świadomości klienta swojego wizerunku. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie tłumów są różne okolicznościowe imprezy. Organizują je zarówno właściciele galerii, jak i sami najemcy.
– Centra handlowe szukają sposobów na odróżnienie się od siebie i zainteresowanie klientów swoją ofertą. Efektem są coraz bardziej oryginalne i ciekawsze kampanie marketingowe – opowiada Aleksandra Wasilewska, przedstawicielka CH Janki.
– Coraz częściej w centrach handlowych pojawiają się gwiazdy – eventy z ich udziałem przyciągają tłumy, a centrum zyskuje na znaczeniu – dodaje Karolina Leszczyk, przedstawicielka Arkadii.
Liczba i rodzaj tzw. eventów zależy od specyfiki danej galerii. – Kalendarz imprez jest ściśle związany ze strategią marketingową centrum na dany rok. Ta zaś powstaje w oparciu o analizę wyników poprzednich akcji marketingowych, w tym badania opinii klientów na temat prowadzonych działań – tłumaczy Wasilewska.
Np. w Arkadii co roku odbywa się od kilku do kilkunastu imprez organizowanych zarówno przez samo centrum, jak i przez najemców oraz firmy zewnętrzne, którym Arkadia udostępnia powierzchnię. – Istnieje stała liczba imprez, organizowanych co roku, związanych z kalendarzem handlowym, czyli zwiększoną liczbą okazji zakupowych i życiem centrum – opowiada Karolina Leszczyk.