Reklama

Ważna jest prestiżowa lokalizacja

Okiem dewelopera: Patrycja Kwiatkowska, Griffin Real Estate

Publikacja: 21.06.2010 01:20

Ważna jest prestiżowa lokalizacja

Foto: Archiwum

– Popyt na luksusowe apartamenty jest oczywiście niższy w mniejszych miastach, bo najbogatsi klienci, którzy dysponują funduszami na tego typu produkty, stanowią tam niewielki procent mieszkańców.

Są jednak w Polsce małe miejscowości, w których dominują luksusowe nieruchomości, na przykład podwarszawski Konstancin.

W sąsiedztwie dużych miast przeważają jednak raczej projekty rezydencjalne niż apartamentowce.

Apartamenty w małych miejscowościach to domena lokalizacji wakacyjnych oraz uzdrowiskowych, gdzie nabywcami są w zdecydowanej większości mieszkańcy dużych miast, którzy szukają dla siebie miejsca na drugi dom czy miejsce wypoczynku na wakacje.

W zależności od wielkości miasta inne jest jednak pojęcie standardu – coś, co w Warszawie będzie tylko mieszkaniem o podwyższonym standardzie, w większości kraju będzie najwyższej jakości apartamentem.

Reklama
Reklama

Elementem, który bez wątpienia decyduje o sukcesie inwestycji, to prestiżowa lokalizacja.

Jeśli do tego dołożymy efektowne i funkcjonalne zagospodarowanie inwestycji (parking, zieleń, wyposażenie części wspólnych, rozkład mieszkań), możemy być pewni powodzenia projektu na rynku. Czynnikiem decydującym o wyborze danego mieszkania jest wciąż przede wszystkim cena.

– Popyt na luksusowe apartamenty jest oczywiście niższy w mniejszych miastach, bo najbogatsi klienci, którzy dysponują funduszami na tego typu produkty, stanowią tam niewielki procent mieszkańców.

Są jednak w Polsce małe miejscowości, w których dominują luksusowe nieruchomości, na przykład podwarszawski Konstancin.

Reklama
Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, dla pary, dla rodziny. To dobry czas na szukanie lokalu?
Nieruchomości
Popyt na biura nakręcają renegocjacje umów
Nieruchomości
Trójmiasto zdominowało rynek mieszkań premium. Ta część rynku też nie ma lekko
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama