– Deweloperzy z powodu dużej podaży mieszkań będą nadal walczyć o klienta, przygotowując liczne promocje i oferty specjalne – przyznaje Bartłomiej Rzepa, prezes spółki Wawel Service.
Małgorzata Urbaniak, analityk z Gant Development, potwierdza, że w największych miastach mamy do czynienia z historyczną podażą. – Stabilny przy tym popyt przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności na rynku. Jednak sama promocja bez dobrego produktu nie przyciągnie wielu klientów. Jednocześnie bonus np. w postaci wyposażenia kuchni w przypadku atrakcyjnej inwestycji zwiększy przewagę nad konkurencją – podkreśla przedstawicielka Ganta.
Ewelina Juroszek, dyrektor ds. sprzedaży w spółce Atal, potwierdza, że na rynku zaostrza się konkurencja. – Kiedy podaż mieszkań jest dość duża, a klient ma w czym wybierać, to specjalne oferty i promocje mogą go skłonić do zakupu lokalu w tej, a nie innej inwestycji – tłumaczy Ewelina Juroszek.
Marcin Antczak, wiceprezes Firmy Budowlanej Marek Antczak, ocenia, że w dużych aglomeracjach, gdzie konkurencja między deweloperami jest większa, promocje będą nadal stosowane, ale stopniowo może zmieniać się ich forma. – Nabywcy mieszkań coraz rzadziej są zainteresowani dodatkowym miejscem parkingowym czy wykończoną łazienką w cenie mieszkania. Możliwość wynegocjowania rabatu to dla wielu klientów zdecydowanie większa zaleta niż dodatkowe bonusy – podkreśla Marcin Antczak. – W mniejszych ośrodkach deweloperzy są zwykle dobrze znani i konkurują między sobą raczej jakością wykonania.
Dorzucą się do raty
Specjalną ofertę przygotowała spółka Wawel Service. Katalogowe ceny mieszkań w inwestycji Wielicka 44 przy ul. Wielickiej w Krakowie wahają się od 4,99 tys. zł do 6,99 tys. zł. Lokal w promocji można kupić od 4,7 tys. zł. Inwestycja ma być gotowa w trzecim kwartale 2013 r.