Nadmorskie nieruchomości są na celowniku coraz większej grupy kupujących. Piotr Tarkowski, członek zarządu spółki ALLCON, ocenia, że popyt koncentruje się dziś na czterech głównych segmentach. - Pierwszy to second home. Tu ważny jest widok, najlepiej "one milion dolar view", czyli głównie na morze - mówi. – Liczy się także przestrzeń i udogodnienia. Często są to apartamenty powyżej 100 mkw. Drugi segment to mieszkanie do pracy w trybie home office. To zazwyczaj lokale dwupokojowe, ponieważ trend ten dotyczy głównie osób lub par bez dzieci, tzw. digital workers. Ten typ mieszkania nie musi być zlokalizowany blisko biura, najważniejsze jest to, co możemy zrobić po pracy, czyli spacerować po plaży czy uprawiać kitesurfing. Z kolei w przypadku lokali na wakacje liczą się miejscowości wypoczynkowe i te z potencjałem. Ważne, żeby uciec od wakacyjnego tłoku i zgiełku. Najbardziej popularne są lokale dwupokojowe, ale klienci zgłaszają też zapotrzebowanie na trzypokojowe apartamenty powyżej 60 mkw. – wskazuje.