Małgorzata Urbaniak, analityk rynku w Gant Development, przyznaje, że pod koniec roku widać wzmożoną aktywność promocyjną deweloperów. – Firmy przygotowują świąteczne oferty albo tzw. wyprzedaż rocznika. Warto się zastanowić nad podpisaniem umowy właśnie teraz, bo grudniowe promocje są korzystniejsze niż te oferowane w innych miesiącach – ocenia Małgorzata Urbaniak.
Krzysztof Foder z Bouygues Immobilier Polska podkreśla, że jednym z najważniejszych argumentów przemawiających za zakupem mieszkania jest cena. – Dla klienta ma większe znaczenie niż gratisy, które realnie nie wpływają na obniżenie kosztu zakupu – mówi Krzysztof Foder. Według niego promocje będą się pojawiać także w nowym roku, bo konkurencja na rynku się zaostrza. – Szczególnie atrakcyjne są promocje związane z okresem świątecznym. Deweloperzy, chcąc zrealizować postawione na początku roku cele sprzedażowe, skłonni są do większych upustów – przyznaje Foder.
Darmowe garaże
Rafał Zdebski, dyrektor handlowy w spółce Inpro, przyznaje, że klient stawia dziś głównie na cenę nieruchomości. – Największym zainteresowaniem cieszą się więc promocje obniżające stawki albo te, w ramach których deweloperzy w cenę mieszkania wliczają miejsca garażowe albo piwnice – mówi.
Według niego deweloperzy wciąż będą oferowali w promocjach gotowe mieszkania, które nie sprzedały się w mijającym roku. – Zaproponują zniżki cen tych nieruchomości, które nie cieszyły się zainteresowaniem z uwagi np. na mało ciekawą lokalizację lub projekt czy metraż – tłumaczy przedstawiciel Inpro.
Małgorzata Ostrowska, dyrektor pionu handlowego w J.W. Construction, zauważa rosnące zapotrzebowanie na bonusy w postaci dodatkowego miejsca garażowego, komórki lokatorskiej czy korzystnej oferty wykończenia mieszkania.