Andrzej Gutowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Ronson Development, podkreśla, że w czasach utrudnionego dostępu do kredytów deweloperzy stosują coraz bardziej wymyślne promocje.
– Klienci najwyżej cenią sobie różnorodne udogodnienia finansowe: obniżki cen czy darmowe wykończenie mieszkania – tłumaczy Andrzej Gutowski. – Poza tym deweloperzy proponują także bardziej wyszukane rozwiązania, jak np. dopłaty do rat kredytowych.
Przycinanie stawek
Małgorzata Ostrowska, dyrektor pionu handlowego w J.W. Construction Holding, przyznaje, że dziś najbardziej poszukiwane są promocje, w ramach których obniża się cenę mieszkania. – Zmniejszenie zdolności kredytowej sprawiło, że klienci bardzo skrupulatnie kalkulują zakup nieruchomości – tłumaczy Małgorzata Ostrowska.
Także Michał Witkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Atlas Estates, przyznaje, że dziś klienci bardziej niż kiedykolwiek cenią rozwiązania, które obniżają cenę nieruchomości.
– Dlatego też deweloperzy będą proponować rabaty zamiast prezentów – potwierdza Michał Witkowski. – Pomocna może być też współpraca dewelopera z bankami, dzięki której klienci mogą otrzymać preferencyjne warunki kredytu – dodaje.