Według Teresy Witkowskiej z Red Real Estate Development klientów najbardziej przyciągają obniżki cen mieszkań. Wojciech Stisz ze spółki Barc Warszawa przyznaje, że nabywcy rzeczywiście chcą głównie wysokich rabatów. – Jeśli uznają cenę za okazyjną, to decydują się na zakup – ocenia Wojciech Stisz.
– Liczy się przede wszystkim dobra cena. Dodatki i gadżety mają mniejsze znaczenie niż parę lat temu – dodaje Michał Sapota, wiceprezes Murapolu. Podobnie ocenia sytuację Sławomir Horbaczewski, wiceprezes spółki Marvipol. – Popularne kilka lat temu promocje, kiedy to deweloperzy do mieszkań dołączali samochody czy egzotyczne wakacje, dziś nie cieszą się dużym zainteresowaniem – mówi Horbaczewski.
Szukają okazji
Zdaniem Tomasza Panabażysa, wiceprezesa J.W. Construction Holding, niektórzy klienci liczą na rabaty, inni szukają dodatkowych korzyści, np. oszczędności na wykończeniu wnętrz.
Także Michał Witkowski z Atlas Estates przyznaje, że w czasach, gdy banki stosują zaostrzone kryteria przy obliczaniu zdolności kredytowej, klienci najbardziej cenią promocje, dzięki którym obniża się cena nieruchomości, bo mogą się wtedy starać o mniejszy kredyt. – Prezenty nie mają większego znaczenia. Dlatego deweloperzy będą chętniej oferować rabaty niż upominki – ocenia Michał Witkowski. Opinię potwierdza Andrzej Gutowski z Ronson Development. – Największym powodzeniem cieszą się obniżki cen, a także darmowe wykańczanie wnętrz – mówi. Małgorzata Gryc z Fadesa Polnord Polska podkreśla zaś, że klienci zwracają uwagę nie tyle na obniżki, ile na jakość wykonania i infrastrukturę osiedla.
Red Real Estate Development oferuje w promocji lokale na osiedlu Alpha przy ul. Skoroszewskiej. Za 5,5 tys. zł (przy katalogowych cenach 6,5 tys. zł) można kupić mkw. mieszkania od 81 do 96 mkw. w gotowym już etapie projektu. Z kolei w powstającej części tego osiedla w promocyjnych cenach 6,4 tys. zł za mkw. oferowane są 45–73-metrowe mieszkania. Klienci, którzy się na nie zdecydują, do końca lipca mogą płacić w systemie 10/90.