Do końca sierpnia mieszkania po niższych cenach oferuje Marvipol. Na warszawskim osiedlu Central Park Ursynów część dwu- i trzypokojowych lokali można kupić już w cenie niespełna 6,1 tys. zł za mkw. Na gotowym osiedlu Zielona Italia w stołecznych Włochach mieszkania z trzema, czterema i pięcioma pokojami są dostępne od niespełna 5,3 tys. zł za mkw.
Wakacyjna cena trzypokojowych lokali w inwestycji Art Eco to 8,3 tys. zł za mkw. Nabywcy mieszkań na gotowych osiedlach Marvipolu na Bielanach i Mokotowie mogą liczyć na ich gratisowe wykończenie.
Kto pierwszy, ten lepszy
– Kupujący nie powinni się jednak spodziewać wysypu promocji. Mieszkania sprzedają się bardzo dobrze – tłumaczy Jacek Bielecki, dyrektor ds. jakości w spółce Marvipol. – Zachęty mogą się pojawić w okresie wakacyjnym, bo wtedy maleje z reguły aktywność kupujących. Promocje nie będą jednak ani powszechne, ani wielkie.
Letniego wysypu promocji nie spodziewa się Roma Pikulska z poznańskiego Red Parku. – Większość inwestycji w Poznaniu jest objęta programem dopłat, co jest już dużą zachętą. Nieliczne promocje, jakich się można spodziewać, będą polegały na zaoferowaniu części mieszkań w specjalnej cenie, by wyróżnić inwestycję na tle konkurencji – prognozuje Roma Pikulska. Podkreśla, że klientom najbardziej zależy na realnych oszczędnościach. – Nie wycieczki i gadżety, lecz rabaty i bezpłatne wykończenie mieszkania to dobry sposób, by zachęcić klientów do zakupu – mówi przedstawicielka Red Parku.
Opinię podziela Sławomir Horbaczewski, prezes spółki Wikana. – Samochody i egzotyczne wakacje nie cieszą się już wielkim zainteresowaniem klientów, którzy mają problemy z otrzymaniem kredytu. Dlatego też takie promocje nie są częste. Klienci oczekują konkretnych rabatów i dodatkowych korzyści, np. darmowego garażu lub komórki lokatorskiej – podkreśla Sławomir Horbaczewski.