Reklama

Cena ważniejsza niż producent

13 proc. paneli na polskich dachach pochodzi od krajowych producentów – wynika z raportu Oferteo.pl

Publikacja: 26.10.2020 13:56

Foto: ROL

Przy wyborze paneli fotowoltaicznych Polacy kierują się głównie ceną, a kraj, z którego pochodzi producent, nie ma znaczenia – podają eksperci Oferteo.pl. - Niezależnie od marki, instalacje fotowoltaiczne to wyjątkowo nieawaryjne źródło energii. Aż 94 proc. użytkowników nie miało z nimi żadnych problemów.

Serwis Oferteo.pl łączący poszukujących usług związanych z fotowoltaiką z ich dostawcami przeprowadził badanie wśród osób, które w ubiegłym roku zdecydowały się na instalację paneli fotowoltaicznych.

Z analiz wynika, że Polacy najczęściej wybierają produkty koreańsko-niemieckiej marki QCells, z której sprzętu powstała jedna czwarta instalacji w 2019 roku. - 20 proc. inwestorów wybrało urządzenia chińskiego Ja Solar, a 16 proc. – LG Solar (producenta pochodzącego z Korei Południowej). Sporą popularnością w Polsce cieszy się też japoński Sharp.

Polscy producenci Selfa PV i Bruk-Bet Solar zajęli w rankingu odpowiednio 5. i 6. miejsce – podają eksperci Oferteo.pl. - Badanie pokazało, że dla 56 proc. Polaków nie ma znaczenia, czy firma produkująca panele pochodzi z Polski. 41 proc. przyznało natomiast, że zależało im właśnie na krajowym producencie. Dla większości badanych kluczowym czynnikiem była cena.

– Większość osób, które chciałyby rozpocząć produkcję własnej energii z paneli fotowoltaicznych, nie ma wielkiego rozeznania na rynku energetycznym. Inwestorzy nie wiedzą, jaki dokładnie sprzęt najlepiej sprawdzi się w ich mikroinstalacji, dlatego chętnie korzystają z usług firm, które zajmują się kompleksową pomocą przy jej projektowaniu – komentuje Karol Grygiel z zarządu Oferteo.pl. – Im szerszy zakres usług chcemy zlecić wykonawcy, tym dokładniejsze powinny być nasze poszukiwania. Warto nie tylko zapoznać się z opiniami na temat danej firmy, ale również porozmawiać z jej przedstawicielem i poznać szczegóły oferty.

Reklama
Reklama

Okazuje się, że fotowoltaika jest rozwiązaniem mało awaryjnym. Aż 94 proc. użytkowników potwierdziło, że od zamontowania instalacji nie miało z nią żadnych problemów.

- Warto również dodać, że ci, którzy doświadczyli trudności, szybko poradzili sobie z ich rozwiązaniem. W 64 proc. przypadków usterkę udało się usunąć w mniej niż tydzień, a w 24 proc. naprawa zajęła dwa - trzy tygodnie - podają analitycy.

Tak bezproblemowe działanie z pewnością wpływa na fakt, że aż 96 proc. użytkowników deklaruje zadowolenie z decyzji o montażu fotowoltaiki. - Najczęściej instalacja objęta jest gwarancją firmy zajmującej się jej montażem. Tak było w przypadku 53 proc. badanych. 44 proc. mogło liczyć na zabezpieczenie ze strony producenta paneli. Tylko 1 proc. inwestorów zdecydowało się na skorzystanie w tym zakresie z usług ubezpieczyciela. Okres gwarancji wynosił zwykle dziesięć lat (75 proc. przypadków) – podaje Oferteo.pl.

Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, dla pary, dla rodziny. To dobry czas na szukanie lokalu?
Nieruchomości
Popyt na biura nakręcają renegocjacje umów
Nieruchomości
Trójmiasto zdominowało rynek mieszkań premium. Ta część rynku też nie ma lekko
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama