Wojciech Konferowicz, dyrektor sprzedaży, Okam Group
W branży nieruchomości nie ma wakacyjnych urlopów. To półżartem oczywiście, ale lato od kilku lat jest naprawdę gorącym okresem. Klienci mają zazwyczaj więcej czasu i chętnie oglądają i kupują nieruchomości. Deweloperzy przygotowują wiele akcji promocyjnych z ciekawymi ofertami. Nasza firma oferuje na przykład jeden pokój gratis. Podczas zabawy w koło fortuny można było zaś wygrać sprzęt albo specjalne rabaty.
Hitem wakacji już od lat są małe kompaktowe mieszkania o powierzchni do 45 mkw. Klienci większą wagę zaczynają przywiązywać do funkcjonalności lokalu. W lecie mieszkania są często kupowane przez młodych i dla młodych ludzi, którzy na tym etapie życia potrzebują lokalu typu studio z małym aneksem kuchennym. Wiele czasu spędzają dziś poza domem, jedząc na mieście.
Jutro mogą jednak potrzebować, i to na tej samej przestrzeni, np. dwóch pokojów i większej kuchni. Sprawdzają więc możliwość innej adaptacji powierzchni. Liczy się także dobra lokalizacja, czyli miejsce blisko pracy, węzłów komunikacyjnych, centrum handlowego i terenów zielonych.
Lidia Fedorczuk, menedżer, Atlas Estates
Latem klienci nieco rzadziej odwiedzają deweloperskie biura sprzedaży mieszkań. Jednocześnie nabywcy, którzy zgłaszają się w wakacje do deweloperów, mają więcej czasu na analizę ofert. Kupujący zwracają uwagę na funkcjonalność nieruchomości, oceniają atrakcyjność lokalizacji.
Latem większą wagę przykładają do takich elementów, jak otoczenie osiedla, zieleń za oknem, dostępność ogródków i placów zabaw, ale też wielkość balkonów i tarasów. Klienci interesują się także lokalami z dużymi przeszkleniami, przez które wpada słońce. Wśród mieszkań o podwyższonym standardzie zainteresowaniem cieszą się lokale, które oferują preinstalowany system klimatyzacji.