Reklama

Rynek pierwotny: jakie mieszkania znikają z oferty najszybciej

W lecie mieszkania są często kupowane przez młodych i dla młodych ludzi.

Aktualizacja: 22.08.2016 09:30 Publikacja: 22.08.2016 09:12

Szczecińskie osiedle Panoramika firmy Ronson

Szczecińskie osiedle Panoramika firmy Ronson

Foto: Materiały Inwestora

Wojciech Konferowicz, dyrektor sprzedaży, Okam Group

W branży nieruchomości nie ma wakacyjnych urlopów. To półżartem oczywiście, ale lato od kilku lat jest naprawdę gorącym okresem. Klienci mają zazwyczaj więcej czasu i chętnie oglądają i kupują nieruchomości. Deweloperzy przygotowują wiele akcji promocyjnych z ciekawymi ofertami. Nasza firma oferuje na przykład jeden pokój gratis. Podczas zabawy w koło fortuny można było zaś wygrać sprzęt albo specjalne rabaty.

Hitem wakacji już od lat są małe kompaktowe mieszkania o powierzchni do 45 mkw. Klienci większą wagę zaczynają przywiązywać do funkcjonalności lokalu. W lecie mieszkania są często kupowane przez młodych i dla młodych ludzi, którzy na tym etapie życia potrzebują lokalu typu studio z małym aneksem kuchennym. Wiele czasu spędzają dziś poza domem, jedząc na mieście.

Jutro mogą jednak potrzebować, i to na tej samej przestrzeni, np. dwóch pokojów i większej kuchni. Sprawdzają więc możliwość innej adaptacji powierzchni. Liczy się także dobra lokalizacja, czyli miejsce blisko pracy, węzłów komunikacyjnych, centrum handlowego i terenów zielonych.

Lidia Fedorczuk, menedżer, Atlas Estates

Latem klienci nieco rzadziej odwiedzają deweloperskie biura sprzedaży mieszkań. Jednocześnie nabywcy, którzy zgłaszają się w wakacje do deweloperów, mają więcej czasu na analizę ofert. Kupujący zwracają uwagę na funkcjonalność nieruchomości, oceniają atrakcyjność lokalizacji.

Latem większą wagę przykładają do takich elementów, jak otoczenie osiedla, zieleń za oknem, dostępność ogródków i placów zabaw, ale też wielkość balkonów i tarasów. Klienci interesują się także lokalami z dużymi przeszkleniami, przez które wpada słońce. Wśród mieszkań o podwyższonym standardzie zainteresowaniem cieszą się lokale, które oferują preinstalowany system klimatyzacji.

Reklama
Reklama

W wakacje szczególnie chętnie oglądane są mieszkania z ogródkami. Na naszym żoliborskim osiedlu Apartamenty Krasińskiego II w Warszawie oferujemy mieszkania trzy- i czteropokojowe z 5-proc. rabatem, który obejmuje także przypisane do lokali ogródki.

Ewa Przeździecka, dyrektor ds. sprzedaży, Unidevelopment

Prawdziwym hitem sprzedażowym tego lata są mieszkania w naszej najnowszej inwestycji na warszawskiej Ochocie. Wbrew powszechnym zwyczajom nie odłożyliśmy przedsprzedaży lokali na wrzesień, który jest miesiącem największej aktywności klientów.

Po dwóch tygodniach mamy podpisanych prawie 50 umów rezerwacyjnych. Biorąc pod uwagę, że w inwestycji oferujemy 313 mieszkań, jest to naprawdę dobry wynik.

Za sukcesem niewątpliwie stoi atrakcyjna lokalizacja nieruchomości. Trzeba pamiętać, że inwestycje mieszkaniowe w rejonie Starej Ochoty są rzadkością. Klienci są coraz bardziej świadomi i wymagający, a ich potrzeby wychodzą poza te stricte mieszkaniowe.

Oprócz wysokiej jakości wykonania oraz modernistycznej architektury, nawiązującej do charakteru okolicy, kupujący zwracają uwagę na bliskość parków, lokali handlowo-usługowych oraz punktów komunikacyjnych.

Wszystkie mieszkania w naszej ochockiej inwestycji będą miały taras, balkon, loggię lub ogródek.

Nieruchomości
Bitwa o najlepsze biura. Najsłabsze obiekty wypadną z rynku
Nieruchomości
Rynek nieruchomości dwa lata po powołaniu rządu. Ile dowiozły ministerstwa?
Nieruchomości
Czy będą kolejki u notariuszy
Nieruchomości
Czy to już czas na zakup mieszkania? Nie brakuje pesymistów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Nieruchomości
Żniwa na rynku pierwotnym? Deweloperzy już się szykują
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama