Barbara Klassek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Eko-Park

Targi są często wykorzystywanym narzędziem sprzedaży mieszkań z segmentu popularnego. Rynek inwestycji ekskluzywnych rządzi się swoimi prawami. Zainteresowani zakupem apartamentów nie szukają mieszkań na targach. Wśród naszych klientów są osoby, które informacje o nowych inwestycjach uzyskują od doradców, znajomych, z internetu, z prasy.

Mamy też stałych klientów, którzy mając już mieszkanie w naszej inwestycji, decydują się na kolejne. W tym segmencie nieruchomości ważne jest indywidualne podejście do każdego klienta. Uwzględniając potrzeby osób zainteresowanych apartamentami, organizujemy dni otwarte.

Klienci doceniają taką formułę, bo daje im możliwość zapoznania się z ofertą w dogodnych dla nich terminach. Potrzeby i oczekiwania naszych klientów dowodzą, że nie każdy deweloper musi uczestniczyć w targach nieruchomości.

Jarosław Jędrzyński, ekspert portalu RynekPierwotny.pl

Bardzo trudno jest podważać sens organizowania targów mieszkaniowych, nawet pomimo wręcz bezkonkurencyjnej pozycji internetu w obrocie wszelkimi dobrami, z nieruchomościami na czele. Bezpośredni kontakt potencjalnego klienta z deweloperem jest okresowo absolutnie niezbędny.

Targi mieszkaniowe są także optymalną formą zaprezentowania oferty, dają firmom szansę wypromowania się na tle konkurencji, umożliwiają przekonanie rynku do swoich produktów. Poszukujący mieszkań nigdzie nie uzyskają bardziej wyczerpujących informacji, co jest wręcz bezcenne w procesie wyboru odpowiedniego lokum. Targi są też okazją do wykreowania i wypromowania hitów. Bywa, że najbardziej wzięte inwestycje popularność zawdzięczają prezentacji na targach.

Joanna Lebiedź, pośredniczka RE/MAX Action

Internet zrewolucjonizował obieg informacji. Niezwykle przydatny okazał się w obrocie nieruchomościami. Ogrom możliwości oraz mnogość narzędzi stawia przed właścicielami i pośrednikami wiele wyzwań, a jednocześnie daje dotąd nieznane sposoby i reklamy, i współpracy. Jedną z form promocji nieruchomości były i nadal są targi.

Pomimo że każdy deweloper ma swoją stronę internetową, każda inwestycja – własne biura sprzedaży i foldery, a każde biuro pośrednictwa – własny lokal i witrynę internetową z ofertami, targi nieustająco cieszą się zainteresowaniem, stwarzając okazję do nawiązania kontaktów i generując wiele kontraktów.

Dają możliwość rozmowy z klientem face to face, pozwalają wsłuchać się w jego potrzeby. Na targach inwestycja i klient przestają być anonimowi. Atutem jest zgromadzenie wielu ofert w jednym miejscu.