Reklama

Centra handlowe: świąteczne wyspy w galeriach

Stoiska na święta są z reguły rezerwowane z wielomiesięcznym wyprzedzeniem.

Aktualizacja: 23.09.2016 10:47 Publikacja: 23.09.2016 10:27

Centra handlowe: świąteczne wyspy w galeriach

Foto: Materiały Inwestora

Emilia Szkudlarek, menedżer w warszawskiej galerii Wola Park

W naszym centrum większość powierzchni na święta jest już wynajęta. Prowadzimy ostatnie rozmowy.

Pierwsze pytania o wynajem stoisk na święta dostajemy już w wakacje. Większość ofert jest typowo sezonowych. Zwykle są to wyspy z ozdobami choinkowymi, upominkami oraz z usługami pakowania prezentów.

W grudniu otwierają się również sklepy marek niezwiązanych z gwiazdkowym asortymentem. Dla niektórych okres świąt to pierwsze spotkanie z klientami. Rozpoczynają działalność właśnie w tym czasie ze względu na wzmożony ruch w galerii. Duży wysiłek w przygotowanie oferty świątecznej wkładają zarówno zarządcy galerii, jak i najemcy.

W grudniu centrum odwiedza ponad 1,5 mln osób. Staramy się, by klienci mieli szeroki wybór gwiazdkowych produktów i upominków. Duża część dzierżawców to nasi stali klienci, którzy już pod koniec bieżącego sezonu podejmują rozmowy o przedłużeniu współpracy na następny rok.

Olga Jezierska, Atrium Poland Real Estate Management

Stoiska na święta są z reguły rezerwowane z wielomiesięcznym wyprzedzeniem. Teraz wynajmowane są już ostatnie powierzchnie, a cały asortyment dla danego centrum jest uzgodniony i wyselekcjonowany.

Reklama
Reklama

Zależy nam, aby przedświąteczne zakupy były atrakcyjne. Przygotowujemy specjalne imprezy i uatrakcyjniamy ofertę, tworząc dodatkowe stoiska. Zainteresowaniem cieszą się m.in. produkty regionalne oraz dania i wypieki. Zapraszamy także do zakupu choinek. Ważnym elementem są stoiska usługowe, gdzie można np. zapakować prezent. Tworzymy też miejsca dla dzieci, gdzie mogą piec pierniki, robić ozdoby choinkowe, prezenty dla rodziców.

Ważne, by oferta uzupełniała stały asortyment centrum i była jednocześnie nieszablonowa i przemyślana. Chcemy nie tylko pomóc klientom w sprawnym przygotowaniu się do świąt, ale jednocześnie zbudować uroczysty nastrój. Wyzwaniem jest także zaplanowanie stoisk w miastach, gdzie znaczna część mieszkańców obchodzi święta w styczniu, według porządku prawosławnego.

Agnieszka Muż, dział zarządzania nieruchomościami, Colliers International

Połowa września to zbyt wcześnie na wynajem stoisk na święta. Najemcy wysp są teraz zainteresowani głównie sprzedażą artykułów sezonowych, jak czapki, szaliki, artykuły pończosznicze.

Większe zainteresowanie sezonem świątecznym widać pod koniec października, po największych imprezach związanych z nowymi kolekcjami jesienno-zimowymi.

Galerie zaczynają dekorować wnętrza już od początku listopada. Wtedy też pojawiają się sezonowe stoiska, związane ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia oraz Nowym Rokiem. Najbardziej atrakcyjne centra mogą sobie pozwolić na wybór najemców stoisk. Dokonują selekcji, biorąc pod uwagę przede wszystkim ich ofertę.

Największym zainteresowaniem wśród właścicieli galerii cieszą się najemcy oferujący dekoracje świąteczne, fajerwerki, żywe choinki oraz artykuły prezentowe, jak galanteria skórzana, książki, płyty, słodycze, kawa, wina, vouchery prezentowe, kosmetyki.

Nieruchomości
Używane mieszkania wróciły do łask kupujących
Nieruchomości
Bitwa o najlepsze biura. Najsłabsze obiekty wypadną z rynku
Nieruchomości
Rynek nieruchomości dwa lata po powołaniu rządu. Ile dowiozły ministerstwa?
Nieruchomości
Czy będą kolejki u notariuszy
Nieruchomości
Czy to już czas na zakup mieszkania? Nie brakuje pesymistów
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama