Konkurujące ze sobą firmy starają się przyciągać nabywców także pozamieszkaniową ofertą.
– Place zabaw, boiska do gry w siatkówkę i koszykówkę, a nawet kajaki dla mieszkańców, jeśli osiedle powstaje nad wodą – wylicza Jarosław Mikołaj Skoczeń, ekspert firmy Emmerson Realty, pytany o oferowane na osiedlach udogodnienia.
– W pojedynczych budynkach powstają baseny, recepcje, których pracownicy pomagają w załatwianiu wielu spraw.
Grill i bistro
Rafał Zdebski, dyrektor handlowy spółki deweloperskiej Inpro, potwierdza, że osiedlowa infrastruktura jest dziś dla klientów bardzo ważna. – Miejsce postojowe w hali garażowej, piwnice, wózkarnie i rowerownie, całodobowa ochrona, plac zabaw to już standard, którego oczekuje większość kupujących mieszkania klientów – mówi Rafał Zdebski. – Coraz bardziej rozchwytywane są parterowe lokale z ogródkiem. Nie każdy chce mieć dom, wielu klientów woli mieszkanie z własnym kawałkiem zieleni. Są też osoby, które chcą mieć na osiedlach sklepy, kosmetyczkę, fitness.