Gdzie szukać lokali pod działalność usługową, np. na salon fryzjerski? U deweloperów budujących osiedla czy u firm, które stawiają biurowce z funkcją handlową, czy może w galeriach? Karolina Nitowska, starszy specjalista z działu powierzchni handlowych w firmie doradczej Colliers International zapewnia, że najemcy poszukujący powierzchni handlowej pod działalność związaną z branżą beauty mają dziś wiele możliwości.
– Właściciele centrów handlowych już na etapie ich planowania przeznaczają powierzchnie pod taką działalność – wyjaśnia Karolina Nitowska. – W małych i średnich galeriach handlowych znajdziemy zwykle jeden punkt tego rodzaju. W większych obiektach możemy spotkać nawet dwóch lub trzech takich operatorów, nie licząc najemców, którzy mogą działać w formacie wyspy w pasażu handlowym. W takich punktach można liczyć na usługi typu manicure.
Nie tylko w centrum
Duży wybór lokali usługowych, w których można urządzić salon fryzjerski, studio urody albo gabinet masażu, najemcy mają także w biurowcach oraz na parterach budynków mieszkalnych.
– Ostateczna decyzja o wyborze konkretnego lokalu zależy od takich czynników, jak: komunikacja, zasobność portfela mieszkańców osiedla albo pracowników biurowca, wysokość stawek najmu, specyfika lokalizacji związana z możliwością zapewnienia komfortu i intymności potencjalnym klientom – podkreśla specjalistka z Colliers International. – Wyspecjalizowane w konkretnych zabiegach kosmetycznych placówki można zwykle znaleźć w wolno stojących nieruchomościach, poza centrami miast.