Reklama

Smart city – moda czy nowy wymiar miasta

Czy technologia świata wirtualnego wystarcza do zaistnienia miasta, czy może zastąpić jego funkcjonowanie jako miejsca marzeń i wspomnień?

Aktualizacja: 13.03.2017 05:42 Publikacja: 13.03.2017 05:33

Smart city – moda czy nowy wymiar miasta

Foto: ROL

Gdy jesteśmy mieszkańcami miasta, chcemy mieć poczucie zakorzenienia, bycia u siebie, umiejscowienia, ale jednocześnie chcielibyśmy korzystać z wygód życia miejskiego. Podjeżdżający tramwaj, energia i możliwość jej wytwarzania, gwarancja funkcjonowania usług komunalnych wraz z informacją, gdzie możemy je otrzymać, jaka jest pogoda i jak znaleźć wolne miejsce do zaparkowania, gdzie wynająć samochód.

Efektywność, wygoda, niski koszt, przewidywalność – to słowa klucze. Chcemy więc w każdej chwili na smartfonie ujrzeć, jakie oferty życia miejskiego możemy otrzymać, jak z nich korzystać i za ile. Ale chcemy też móc podzielić się tą informacją ze znajomymi z sieci. Czyli smart city.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Nieruchomości
Jaki podatek od nieruchomości w 2026 roku?
Nieruchomości
Handel idzie do małych miast. Ile kosztuje powierzchnia handlowa?
Nieruchomości
Rynek mieszkań ożywi się jesienią
Nieruchomości
Polskie magazyny na celowniku inwestorów
Nieruchomości
Polacy wciąż chętnie kupują nieruchomości w Hiszpanii – znamy dane za II kwartał
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama