Smart city – moda czy nowy wymiar miasta

Czy technologia świata wirtualnego wystarcza do zaistnienia miasta, czy może zastąpić jego funkcjonowanie jako miejsca marzeń i wspomnień?

Aktualizacja: 13.03.2017 05:42 Publikacja: 13.03.2017 05:33

Smart city – moda czy nowy wymiar miasta

Foto: ROL

Gdy jesteśmy mieszkańcami miasta, chcemy mieć poczucie zakorzenienia, bycia u siebie, umiejscowienia, ale jednocześnie chcielibyśmy korzystać z wygód życia miejskiego. Podjeżdżający tramwaj, energia i możliwość jej wytwarzania, gwarancja funkcjonowania usług komunalnych wraz z informacją, gdzie możemy je otrzymać, jaka jest pogoda i jak znaleźć wolne miejsce do zaparkowania, gdzie wynająć samochód.

Efektywność, wygoda, niski koszt, przewidywalność – to słowa klucze. Chcemy więc w każdej chwili na smartfonie ujrzeć, jakie oferty życia miejskiego możemy otrzymać, jak z nich korzystać i za ile. Ale chcemy też móc podzielić się tą informacją ze znajomymi z sieci. Czyli smart city.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Nieruchomości
Czeski inwestor MY Park na zakupach w Polsce
Nieruchomości
Na jakie mieszkania nas stać? Jaki jest wybór lokali na przeciętną kieszeń?
Nieruchomości
Katowice przyciągają coraz więcej firm z branży IT. Czym kusi miasto?
Nieruchomości
Ghelamco Group wykupiło obligacje. Duża ulga dla inwestorów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Nieruchomości
Przedwiośnie w mieszkaniówce. Duża oferta i stabilizacja cen