Aktualizacja: 24.02.2021 15:34 Publikacja: 24.02.2021 15:16
Foto: materiały prasowe
City Logistics Warsaw VI na Targówku Fabrycznym dostarczy 18 tys. mkw. powierzchni, z czego 2 tys. mkw. zajmą biura. To ósma miejska inwestycja Panattoni w Warszawie. Tylko w stolicy portfolio obiektów logistyki ostatniej mili Panattoni obejmuje 150 tys. mkw. To m.in. City Logistics Warsaw I, gdzie najemcą jest Fricso czy ostatnio ogłoszona inwestycja na Annopolu - City Logistics Warsaw IV. Podobne obiekty powstały też w Łodzi, Poznaniu, Katowicach, Wrocławiu i Gdańsku.
Zainteresowanie firm z sektora e-commerce obiektami wpisującymi się w logistykę ostatniej mili rośnie wraz z szybkim rozwojem e-handlu. - Z najnowszego raportu JLL wynika, że popyt na miejską powierzchnię logistyczną w ośmiu największych polskich aglomeracjach osiągnął w 2020 r. 450 tys. mkw. Był o 40 proc. większy niż rok wcześniej – komentuje Marek Dobrzycki, dyrektor zarządzający Panattoni. - Ten trend nie zniknie. Według analiz PwC wartość polskiego rynku e-handlu w 2026 roku sięgnie 162 mld zł, co oznacza, że średniorocznie będzie się zwiększała o 12 proc. Będzie to efekt nie tylko utrwalenia nawyków zakupowych z czasów pandemii, ale i szybkiego rozwoju sklepów internetowych, których w stosunku do krajów zachodniej Europy, nadal jest w Polsce relatywnie mało. Swoje zrobią też nowi gracze z branży e-commerce, jak chociażby zapowiedź utworzenia polskiej platformy Amazona.
Oferta wykończonych mieszkań, do których można się od razu wprowadzić, rośnie. Wciąż dosypują do niej flipperzy....
Największe osiedla są dzielone na kilkanaście do kilkadziesięciu etapów. Mieszkania z ostatnich części są często...
43 osoby z zarządów firm deweloperskich notowanych na GPW otrzymały ponad 1 mln zł. Trójka rekordzistów zarobiła...
Oferta mieszkań na rynku wtórnym jeszcze urosła. Ceny lokali są już niższe niż przed rokiem – wynika z analiz Gr...
W stolicy powstaje 231,4 tys. mkw. powierzchni biurowej, modernizacje obejmują 57,2 tys. mkw. – wynika z analiz...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas