Jakie było zainteresowanie zakupem w porównaniu z ubiegłorocznym sezonem? Czy nabywcy korzystali z letnich promocji? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl:
Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp:
Wakacje nigdy nie były słabsze sprzedażowo. Wręcz przeciwnie, w okresie urlopowym zwyczajnie mamy więcej czasu, aby zająć poszukiwaniem mieszkania. Jeśli spojrzymy na podsumowania kwartalne na rynku pierwotnym, można zauważyć trend, w którym sprzedaż w trzecim kwartale nieznacznie przewyższa wyniki uzyskane w drugim kwartale roku.
Nie zmienia to faktu, że największy popyt notowany jest w czwartym i pierwszym kwartale, czego można się spodziewać także w tym i przyszłym roku. Jest to spowodowane m.in. zmianą wysokości wkładu własnego, chęcią zainwestowania pieniędzy przed upływem okresu rozliczeniowego, obawami co do zmian polityki kredytowej. W tym roku, podobnie jak w zeszłym, spore znaczenie będzie miało uwolnienie ostatniej puli środków w ramach rządowego programu MdM.
Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord: