Tak wynika z badania przeprowadzonego przez portal nieruchomości Domy.pl.
Marcin Drogomirecki, analityk z tego serwisu podkreśla, że choć decyzję o zakupie mieszkania rodziny podejmują wspólnie, to samym poszukiwaniem najlepszej oferty najczęściej zajmują się kobiety. - Spośród osób, które analizują szczegóły ofert, prawie dwie trzecie stanowią kobiety - podaje Marcin Drogomirecki. Dodaje, że tylko 35 proc. poszukujących to mężczyźni.
- Panie mają największy udział w grupie popytowej na mieszkania 2-pokojowe (67 proc.), czyli lokale, które niezmiennie cieszą się największym zainteresowaniem potencjalnych klientów (40,6 proc. popytu) - podaje Marcin Drogomirecki.
Dodaje, że w drugim pod względem popularności segmencie, czyli wśród zainteresowanych lokalami 3-pokojowymi (37,6 proc. popytu) przewaga pań jest nieznacznie mniejsza – stanowią 64 proc. klientów.
Według Marcina Drogomireckiego wyniki badania mogą być cenną wskazówką dla osób odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż mieszkań. - Powinni uwzględniać to, że odbiorcami przekazu reklamowego, w tym przede wszystkim zdjęć i opisów, a także osobami decyzyjnymi w kwestii zakupu (choć niekoniecznie finansującymi) są kobiety - tłumaczy analityk.