Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 05.12.2018 15:02 Publikacja: 05.12.2018 14:47
Apartament w wieżowcu Cosmopolitan w Warszawie.
Foto: materiały prasowe
Na 1,3-3,5 mld zł analitycy KPMG wyceniają wartość rynku nieruchomości luksusowych. Zakres jest szeroki z uwagi na brak jednolitych klasyfikacji i różne definicje przyjmowane przez deweloperów. Przyjmując za podstawę szacunku 1,3 mld zł, eksperci prognozują, że rynek do 2023 r. urośnie do 3,9 mld zł. Jak podkreślają autorzy raportu, perspektywy dla segmentu nieruchomości premium w Polsce są bardzo dobre. Tylko w Warszawie rocznie sprzedaje się około 200 ekskluzywnych apartamentów w cenie przekraczającej średnio 20 tys. zł za mkw. Nie brakuje takich transakcji, gdzie ceny wynoszą powyżej 35 tys. a nawet 40 tys. zł za mkw., choć w skali miasta jest ich zaledwie kilkanaście. Zdaniem ekspertów, każdy obecny klient segmentu premium jest potencjalnym nabywcą kolejnego produktu tej klasy. Prawdziwy luksus oznacza bowiem mieć, bo „chciałbym mieć ten adres w swojej kolekcji", „bo mogę sobie na to pozwolić" - nawet jeśli czas spędzony pod danym adresem to niewielka część roku. Największy udział w rynku dóbr luksusowych mają samochody – to aż 15,5 mld zł. Odzież i akcesoria to 2,9 mld zł. Do 2023 r. te segmenty mają wzrosnąć do odpowiednio 26,4 mld i 4,1 mld zł.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Operator mieszkań na wynajem zakończył certyfikację środowiskową budynków Warszawa Wilanowska i Wrocław Jaworska I.
Docelowo nawet 20-25 tys. mieszkań na tani wynajem rocznie – to ambicja wiceministra rozwoju Tomasza Lewandowski...
Lipiec był pierwszym w tym roku miesiącem, w którym w żadnej z największych metropolii nie wzrosła średnia cena...
Lipcowa obniżka stóp procentowych nie przyniosła fali transakcji na rynku mieszkań. Dynamika wzrostu cen słabnie...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas