Wizerunek dewelopera to wartość rynkowa

W czasie zastoju gospodarczego, kiedy obniżka cen mieszkań nie gwarantuje jeszcze zwiększenia ilości nabywców, firmy deweloperskie zaczynają konkurować na inne sposoby.

Publikacja: 06.05.2009 01:46

Ich działania zmierzają do zapewnienia klientom kompleksowej obsługi i pomocy przy uzyskaniu finansowania zakupu.

Deweloperzy stawiają na profesjonalną obsługę i wsparcie swoich klientów. Zaczynają dbać o wizerunek. Wiedzą, że dobra opinia o firmie to najlepsza reklama, ponieważ dla większości osób bezpieczeństwo inwestycji i wiarygodność inwestora są tak samo ważne jak atrakcyjna oferta. Dlatego starają się zdobyć zaufanie klientów, budując z nimi solidne relacje partnerskie. Choć nie zawsze tak było, dziś mają świadomość, że inwestycja w dobry wizerunek zaprocentuje w przyszłości.

Realia rynku zmuszają firmy deweloperskie do obniżki cen mieszkań. Możliwość indywidualnego negocjowania cen i oferowanie dogodnych dla nabywców form płatności stały się standardem. Podobnie jak premiowanie zakupu bonusami w postaci gratisowego garażu czy pomieszczenia gospodarczego. Inwestorzy idą jednak dalej, proponując klientom różne ciekawe rozwiązania. Wśród nich można znaleźć: propozycję zakupu mieszkania wykończonego pod klucz, wynajmu z opcją wykupu po kilku latach, bezpłatną pomoc specjalisty ds. aranżacji wnętrz i doradcy kredytowego czy możliwość oddania starego mieszkania w rozliczeniu za nowe.

Niektórzy deweloperzy robią jeszcze więcej. Pomagają swoim klientom w uzyskaniu kredytu hipotecznego. Negocjują z bankami możliwość uzyskania pożyczki na preferencyjnych warunkach. – Bank PKO BP, który finansuje osiedle Wola Prestige, stosuje wobec naszych klientów najniższą możliwą siatkę marż – twierdzi Grzegorz Barbachowski, prezes Home Invest. – Osoby kupujące lokale na terenie kompleksu otrzymują w nim niższą marżę wyjściową. Ponadto wynegocjowaliśmy z bankiem, że nie będzie od naszych klientów pobierał prowizji za rozpatrzenie wniosku i udzielenie kredytu oraz opłat za kontrolę inwestycji przed wypłatą kolejnych transz pożyczki i oszacowanie wartości nieruchomości – dodaje Barbachowski.

Obecnie sami deweloperzy proponują zawarcie umowy w formie aktu notarialnego z wpisem roszczenia o zawarcie umowy ostatecznej do księgi wieczystej realizowanej nieruchomości. Wychodzą z inicjatywą wpłaty zaliczek na rachunek depozytowy. Na swoich stronach internetowych dostarczają klientom czytelną i kompleksową wiedzę na temat inwestycji wzbogaconej wizualizacjami kolejnych etapów jej realizacji, często z podglądem terenu budowy przez kamerę internetową. Pojawiają się tam też atrakcyjnie wykonane plany zagospodarowania kompleksów w technologii flash z grafiką 3D.

Doświadczeni inwestorzy zdają sobie sprawę z tego, że wszystkie te zabiegi przyniosą w niedalekiej przyszłości wymierne efekty.

Ich działania zmierzają do zapewnienia klientom kompleksowej obsługi i pomocy przy uzyskaniu finansowania zakupu.

Deweloperzy stawiają na profesjonalną obsługę i wsparcie swoich klientów. Zaczynają dbać o wizerunek. Wiedzą, że dobra opinia o firmie to najlepsza reklama, ponieważ dla większości osób bezpieczeństwo inwestycji i wiarygodność inwestora są tak samo ważne jak atrakcyjna oferta. Dlatego starają się zdobyć zaufanie klientów, budując z nimi solidne relacje partnerskie. Choć nie zawsze tak było, dziś mają świadomość, że inwestycja w dobry wizerunek zaprocentuje w przyszłości.

Nieruchomości
Robyg wybuduje osiedle przy zabytkowym browarze Haasego. Prawie 1,5 tys. mieszkań
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Rynek nieruchomości rok po powołaniu rządu. Ile dowiozły ministerstwa?
Nieruchomości
Mieszkaniówka na karuzeli
Nieruchomości
Polska centralna. Magnes na firmy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Przez wynajem na doby wspólnota zapłaci więcej