Reklama

Wizerunek dewelopera to wartość rynkowa

W czasie zastoju gospodarczego, kiedy obniżka cen mieszkań nie gwarantuje jeszcze zwiększenia ilości nabywców, firmy deweloperskie zaczynają konkurować na inne sposoby.

Publikacja: 06.05.2009 01:46

Ich działania zmierzają do zapewnienia klientom kompleksowej obsługi i pomocy przy uzyskaniu finansowania zakupu.

Deweloperzy stawiają na profesjonalną obsługę i wsparcie swoich klientów. Zaczynają dbać o wizerunek. Wiedzą, że dobra opinia o firmie to najlepsza reklama, ponieważ dla większości osób bezpieczeństwo inwestycji i wiarygodność inwestora są tak samo ważne jak atrakcyjna oferta. Dlatego starają się zdobyć zaufanie klientów, budując z nimi solidne relacje partnerskie. Choć nie zawsze tak było, dziś mają świadomość, że inwestycja w dobry wizerunek zaprocentuje w przyszłości.

Realia rynku zmuszają firmy deweloperskie do obniżki cen mieszkań. Możliwość indywidualnego negocjowania cen i oferowanie dogodnych dla nabywców form płatności stały się standardem. Podobnie jak premiowanie zakupu bonusami w postaci gratisowego garażu czy pomieszczenia gospodarczego. Inwestorzy idą jednak dalej, proponując klientom różne ciekawe rozwiązania. Wśród nich można znaleźć: propozycję zakupu mieszkania wykończonego pod klucz, wynajmu z opcją wykupu po kilku latach, bezpłatną pomoc specjalisty ds. aranżacji wnętrz i doradcy kredytowego czy możliwość oddania starego mieszkania w rozliczeniu za nowe.

Niektórzy deweloperzy robią jeszcze więcej. Pomagają swoim klientom w uzyskaniu kredytu hipotecznego. Negocjują z bankami możliwość uzyskania pożyczki na preferencyjnych warunkach. – Bank PKO BP, który finansuje osiedle Wola Prestige, stosuje wobec naszych klientów najniższą możliwą siatkę marż – twierdzi Grzegorz Barbachowski, prezes Home Invest. – Osoby kupujące lokale na terenie kompleksu otrzymują w nim niższą marżę wyjściową. Ponadto wynegocjowaliśmy z bankiem, że nie będzie od naszych klientów pobierał prowizji za rozpatrzenie wniosku i udzielenie kredytu oraz opłat za kontrolę inwestycji przed wypłatą kolejnych transz pożyczki i oszacowanie wartości nieruchomości – dodaje Barbachowski.

Obecnie sami deweloperzy proponują zawarcie umowy w formie aktu notarialnego z wpisem roszczenia o zawarcie umowy ostatecznej do księgi wieczystej realizowanej nieruchomości. Wychodzą z inicjatywą wpłaty zaliczek na rachunek depozytowy. Na swoich stronach internetowych dostarczają klientom czytelną i kompleksową wiedzę na temat inwestycji wzbogaconej wizualizacjami kolejnych etapów jej realizacji, często z podglądem terenu budowy przez kamerę internetową. Pojawiają się tam też atrakcyjnie wykonane plany zagospodarowania kompleksów w technologii flash z grafiką 3D.

Reklama
Reklama

Doświadczeni inwestorzy zdają sobie sprawę z tego, że wszystkie te zabiegi przyniosą w niedalekiej przyszłości wymierne efekty.

Nieruchomości
Jak się zmieniają nastroje na rynku mieszkań? Kto odpowiada za patodeweloperkę?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Nieruchomości
Sieć parków handlowych Vendo w Polsce sprzedana za 1,3 mld zł
Nieruchomości
Klienci liczą, porównują, negocjują. „Nie można bawić się cenami”
Nieruchomości
Inwestorzy PRS mieli budować w Polsce na wyścigi. Co ich powstrzymało?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Nieruchomości
Marcin Dumania, prezes Sun & Snow: Może być więcej okazji na rynku apartamentów wakacyjnych
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama