Wizerunek dewelopera to wartość rynkowa

W czasie zastoju gospodarczego, kiedy obniżka cen mieszkań nie gwarantuje jeszcze zwiększenia ilości nabywców, firmy deweloperskie zaczynają konkurować na inne sposoby.

Publikacja: 06.05.2009 01:46

Ich działania zmierzają do zapewnienia klientom kompleksowej obsługi i pomocy przy uzyskaniu finansowania zakupu.

Deweloperzy stawiają na profesjonalną obsługę i wsparcie swoich klientów. Zaczynają dbać o wizerunek. Wiedzą, że dobra opinia o firmie to najlepsza reklama, ponieważ dla większości osób bezpieczeństwo inwestycji i wiarygodność inwestora są tak samo ważne jak atrakcyjna oferta. Dlatego starają się zdobyć zaufanie klientów, budując z nimi solidne relacje partnerskie. Choć nie zawsze tak było, dziś mają świadomość, że inwestycja w dobry wizerunek zaprocentuje w przyszłości.

Realia rynku zmuszają firmy deweloperskie do obniżki cen mieszkań. Możliwość indywidualnego negocjowania cen i oferowanie dogodnych dla nabywców form płatności stały się standardem. Podobnie jak premiowanie zakupu bonusami w postaci gratisowego garażu czy pomieszczenia gospodarczego. Inwestorzy idą jednak dalej, proponując klientom różne ciekawe rozwiązania. Wśród nich można znaleźć: propozycję zakupu mieszkania wykończonego pod klucz, wynajmu z opcją wykupu po kilku latach, bezpłatną pomoc specjalisty ds. aranżacji wnętrz i doradcy kredytowego czy możliwość oddania starego mieszkania w rozliczeniu za nowe.

Niektórzy deweloperzy robią jeszcze więcej. Pomagają swoim klientom w uzyskaniu kredytu hipotecznego. Negocjują z bankami możliwość uzyskania pożyczki na preferencyjnych warunkach. – Bank PKO BP, który finansuje osiedle Wola Prestige, stosuje wobec naszych klientów najniższą możliwą siatkę marż – twierdzi Grzegorz Barbachowski, prezes Home Invest. – Osoby kupujące lokale na terenie kompleksu otrzymują w nim niższą marżę wyjściową. Ponadto wynegocjowaliśmy z bankiem, że nie będzie od naszych klientów pobierał prowizji za rozpatrzenie wniosku i udzielenie kredytu oraz opłat za kontrolę inwestycji przed wypłatą kolejnych transz pożyczki i oszacowanie wartości nieruchomości – dodaje Barbachowski.

Obecnie sami deweloperzy proponują zawarcie umowy w formie aktu notarialnego z wpisem roszczenia o zawarcie umowy ostatecznej do księgi wieczystej realizowanej nieruchomości. Wychodzą z inicjatywą wpłaty zaliczek na rachunek depozytowy. Na swoich stronach internetowych dostarczają klientom czytelną i kompleksową wiedzę na temat inwestycji wzbogaconej wizualizacjami kolejnych etapów jej realizacji, często z podglądem terenu budowy przez kamerę internetową. Pojawiają się tam też atrakcyjnie wykonane plany zagospodarowania kompleksów w technologii flash z grafiką 3D.

Doświadczeni inwestorzy zdają sobie sprawę z tego, że wszystkie te zabiegi przyniosą w niedalekiej przyszłości wymierne efekty.

Ich działania zmierzają do zapewnienia klientom kompleksowej obsługi i pomocy przy uzyskaniu finansowania zakupu.

Deweloperzy stawiają na profesjonalną obsługę i wsparcie swoich klientów. Zaczynają dbać o wizerunek. Wiedzą, że dobra opinia o firmie to najlepsza reklama, ponieważ dla większości osób bezpieczeństwo inwestycji i wiarygodność inwestora są tak samo ważne jak atrakcyjna oferta. Dlatego starają się zdobyć zaufanie klientów, budując z nimi solidne relacje partnerskie. Choć nie zawsze tak było, dziś mają świadomość, że inwestycja w dobry wizerunek zaprocentuje w przyszłości.

Nieruchomości
Ministra Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz: Nie bójmy się katastru
Nieruchomości
Mniej spekulacyjnych inwestycji na rynku magazynów. Czego potrzebują najemcy?
Nieruchomości
Biura na mniejszej fali. Co z cenną ziemią pod zabudowę komercyjną?
Nieruchomości
Polski kapitał przejął biurowiec od Archicomu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Nieruchomości
To dobry czas na kupno mieszkania? Polacy o nieruchomościach