Plany są częścią przyjętej przez grupę strategii na rok 2011 r. W myśl jej założeń rozbudowane mają zostać trzy centra M1. Formuła znajdujące się w Zabrzu, Krakowie i Częstochowie.
- W oparciu o analizę rynku i w celu zwiększenia wartości nieruchomości, firma zdecydowała się wykorzystać potencjał handlowy centrów M1. Formuła. Ich niezmiennym założeniem jest pozycjonowanie się, jako Centrów rodzinnych, dlatego głównym zadaniem komercjalizacji jest stworzenie kompleksowej, różnorodnej oferty handlowej, dostosowanej do każdego członka rodziny – czytamy w komunikacie spółki.
Jako pierwsze zostanie oddane powiększone centrum handlowe w Zabrzu. Prace nad obiektem są już na wykończeniu . Otwarcie nowej części planowane jest na 1 czerwca 2011 r. W wyniku prac powierzchnia handlowa zwiększy się o 9 tys. mkw osiągając tym samym całkowitą wartość prawie 48 tys. mkw. Druga inwestycją jest rozbudowa centrum M1 w Krakowie. Sklep zwiększy swoją powierzchnie o 8,5 tys. mkw. Otwarcie planowane jest na listopad b.r. Jako ostatnie powiększone zostanie obiekt w Częstochowie. Inwestycja powinna zakończyć się w 2013 r. i powiększy istniejące centrum do docelowej powierzchni 34 tys mkw.
W nowej części swoje miejsce znajdą tacy najemcy jak m.in.: TK Maxx, Reserved, Cropp, Vobis, Bergson, Douglas, House, Rossmann, McArthur, Swiss, Jacqueline Riu, Lavard oraz dodatkowe punkty usługowe i gastronomiczne.
- Głównym założeniem podczas inwestycji rozbudowy wszystkich obiektów jest niezakłócone funkcjonowanie ich pierwotnej części. Jest to możliwe dzięki wieloletniej praktyce wdrażania odpowiednich środków i metod, które pozwalają prowadzić proces budowy tak, by nie zakłócał on komfortu zakupów klientów i warunków pracy najemców – mówi Renata Kinde-Czyż, członek Zarządu Metro Group Asset Management,