Tak wynika z analiz tegorocznych transakcji na rynku wtórnym, jakie przeprowadziła sieciowa agencja Metrohouse & Partnerzy.
- W większości przypadków decyzję o zakupie mieszkania kobiety pozostawiają mężczyznom. Rzadziej też zwracają się o pomoc do pośrednika nieruchomości - mówi Marcin Jańczuk z agencji Metrohouse & Partnerzy.
Najmniej mieszkań kobiety kupują we Wrocławiu. - Jedynie w 25 proc. tegorocznych transakcji stroną kupującą była kobieta - podaje Marcin Jańczuk. - W Łodzi kobieta kupowała zaś co drugie mieszkanie - dodaje. (Patrz: Mieszkania kupowane przez kobiety).
Z danych Metrohouse wynika też, że niezależnie od tego, czy kupującym jest mężczyzna czy kobieta, wielkość rabatów jest podobna i wynosi średnio 3,1 proc. ceny ofertowej mieszkania.
- Jeśli jednak pod uwagę weźmiemy transakcje ze zniżkami przekraczającymi 10 proc. ceny wywoławczej, to okaże się, że częściej zawierały je kobiety (54 proc.) - podkreśla Marcin Jańczuk.