Calisia One: hotel i biura z historią w tle

Wielofunkcyjny kompleks biznesowy Calisia One na terenie zrewitalizowanej fabryki fortepianów i pianin w Kaliszu już działa. Deweloper zapowiada kolejne inwestycje - m.in. w Zielonej Górze i Gdańsku.

Aktualizacja: 29.06.2019 18:30 Publikacja: 29.06.2019 17:30

Calisia One: hotel i biura z historią w tle

Foto: materiały prasowe

Niszczejące mury dawnej kaliskiej fabryki fortepianów i pianin zamieniły się w nowoczesny, wielofunkcyjny, trzyczęściowy kompleks biznesowy. W najstarszej, wpisanej do rejestru zabytków części, inwestor - Antczak Investments, zaplanował biura klasy A. Wprowadzają się tu m.in. Europejski Fundusz Leasingowy, Lux Med i Comfortime. Swoje nowe biuro sprzedaży otworzy tu także Antczak Residential.

Szklany łącznik prowadzi z części biurowej do hotelu Hampton by Hilton Kalisz, który oferuje 91 pokoi. To nowy, dobudowany do historycznej części, budynek. Na najwyższej kondygnacji jest m.in. strefa spa i fitness. Za chwilę otworzy się tam także klub muzyczny. Na tyłach obiektu inwestor zaplanował otwartą przestrzeń - zrewitalizowany dziedziniec wraz z knajpkami i restauracjami. Jest tu m.in. cukiernia i bar sushi.

Firma Budowlana Antczak, deweloper i generalny wykonawca inwestycji, pofabryczne nieruchomości kupiła w 2015 roku. Inwestor starał się nie stracić z pola widzenia historii tego miejsca. Tuż obok głównego wejścia do budynku stoi odrestaurowany fortepian wyprodukowany w fabryce Calisia. Drugi instrument wyprodukowany w 1939 roku znajduje się w części biurowej.

Nad rewitalizacją nieruchomości czuwał konserwator zabytków. Inwestycja pochłonęła ok. 56 mln zł, wliczając w to koszty początkowej działalności.

Marcin Antczak, inwestor, zapowiada wejście firmy FB Antczak na kolejne rynki. Planuje inwestycje m.in. w Zielonej Górze, Gdańsku i Wrześni. Spółka wybuduje w tych miastach kolejne hotele.

Fasadę hotelu w Kaliszu zaprojektowała pracowania MODOarchitektura z Poznania, nawiązując do budynków fabryki. Zachowano m.in. rytm podziałów na elewacji czy proporcje i wielkość otworów okiennych. - Dociekliwi obserwatorzy w wyglądzie fasady dopatrują się nawiązania do klawiatury fortepianu - opowiada inwestor.

Za projekt wnętrz obiektu odpowiada pracownia Molecularch.

Hilton to amerykańska marka hotelarska działająca na rynku od 100 lat. Kaliski hotel jest 12 w Polsce obiektem pod szyldem Hampton by Hilton.

Prawa do marki „Calisia" w 2009 roku kupiła polsko-chińska spółka.

Niszczejące mury dawnej kaliskiej fabryki fortepianów i pianin zamieniły się w nowoczesny, wielofunkcyjny, trzyczęściowy kompleks biznesowy. W najstarszej, wpisanej do rejestru zabytków części, inwestor - Antczak Investments, zaplanował biura klasy A. Wprowadzają się tu m.in. Europejski Fundusz Leasingowy, Lux Med i Comfortime. Swoje nowe biuro sprzedaży otworzy tu także Antczak Residential.

Szklany łącznik prowadzi z części biurowej do hotelu Hampton by Hilton Kalisz, który oferuje 91 pokoi. To nowy, dobudowany do historycznej części, budynek. Na najwyższej kondygnacji jest m.in. strefa spa i fitness. Za chwilę otworzy się tam także klub muzyczny. Na tyłach obiektu inwestor zaplanował otwartą przestrzeń - zrewitalizowany dziedziniec wraz z knajpkami i restauracjami. Jest tu m.in. cukiernia i bar sushi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Barometr nastrojów. Spokojnie w mieszkaniówce
Nieruchomości
Kamienica przy św. Barbary otwarta dla najemców
Nieruchomości
Deweloperzy nie wykluczają korekty cen mieszkań
Nieruchomości
Ranking miast. Które są najbardziej przyjazne inwestycjom?
Nieruchomości
Boom czy zima – marże deweloperów stabilne