– Reklama powinna być tam, gdzie są klienci – podkreśla Mariusz Rysicz, kierownik działu marketingu w firmie Budimex Nieruchomości. – Ci zaś przez większość czasu są połączeni z internetem – pracują, surfują, komunikują się.
Urządzić Kowalskiego
Mariusz Rysicz opowiada, że Budimex postanowił wejść do mediów społecznościowych z czymś, na czym się zna i co będzie wartością dodaną dla klientów. – I tak oto na Facebooku powstał profil „Dobrze urządzeni" dotyczący aranżacji mieszkań. Staramy się, by proponowane rozwiązania były łatwe do zastosowania przez zwykłego Kowalskiego, a nie tylko zamożnych klientów – podkreśla.
Budimex prowadzi też fanpage deweloperski, a na kanale YouTube prezentuje filmy o inwestycjach. – Jesteśmy także na Google+ oraz Twitterze, gdzie publikujemy biznesowe wiadomości. Na Instagramie i Pintereście prezentujemy artystyczne zdjęcia z budowy – wylicza Rysicz. – Na firmowym blogu publikowane są teksty dotyczące branży deweloperskiej. Poruszamy też bardziej lifestyle'owe tematy.
Budimex ofertę prezentuje także na targach i reklamuje się w prasie. – Każda inwestycja potrzebuje wsparcia. Bez dobrego marketingu zginie w olbrzymiej liczbie ofert na rynku – nie ukrywa kierownik z Budimeksu.
Opinię podziela Ewelina Juroszek, dyrektor ds. sprzedaży mieszkań w spółce Atal. – Konkurencja jest spora, dlatego każdy projekt wymaga działań marketingowych, choć niekoniecznie musi to być stricte reklama. Czasem wystarczą materiały w biurach sprzedaży i dobrze przygotowana strona internetowa – ocenia dyrektor Juroszek.