Reklama

Gdzie deweloperzy szukają klientów

Firmy radzą na Facebooku, jak wykończyć wnętrza. Na YouTube pokazują osiedla. Sponsorują sportowców.

Aktualizacja: 22.06.2015 07:31 Publikacja: 22.06.2015 07:26

Wrocławskie osiedle Złota Podkowa firmy Rafin

Wrocławskie osiedle Złota Podkowa firmy Rafin

Foto: Materiały Inwestora

– Reklama powinna być tam, gdzie są klienci – podkreśla Mariusz Rysicz, kierownik działu marketingu w firmie Budimex Nieruchomości. – Ci zaś przez większość czasu są połączeni z internetem – pracują, surfują, komunikują się.

Urządzić Kowalskiego

Mariusz Rysicz opowiada, że Budimex postanowił wejść do mediów społecznościowych z czymś, na czym się zna i co będzie wartością dodaną dla klientów. – I tak oto na Facebooku powstał profil „Dobrze urządzeni" dotyczący aranżacji mieszkań. Staramy się, by proponowane rozwiązania były łatwe do zastosowania przez zwykłego Kowalskiego, a nie tylko zamożnych klientów – podkreśla.

Budimex prowadzi też fanpage deweloperski, a na kanale YouTube prezentuje filmy o inwestycjach. – Jesteśmy także na Google+ oraz Twitterze, gdzie publikujemy biznesowe wiadomości. Na Instagramie i Pintereście prezentujemy artystyczne zdjęcia z budowy – wylicza Rysicz. – Na firmowym blogu publikowane są teksty dotyczące branży deweloperskiej. Poruszamy też bardziej lifestyle'owe tematy.

Budimex ofertę prezentuje także na targach i reklamuje się w prasie. – Każda inwestycja potrzebuje wsparcia. Bez dobrego marketingu zginie w olbrzymiej liczbie ofert na rynku – nie ukrywa kierownik z Budimeksu.

Opinię podziela Ewelina Juroszek, dyrektor ds. sprzedaży mieszkań w spółce Atal. – Konkurencja jest spora, dlatego każdy projekt wymaga działań marketingowych, choć niekoniecznie musi to być stricte reklama. Czasem wystarczą materiały w biurach sprzedaży i dobrze przygotowana strona internetowa – ocenia dyrektor Juroszek.

Reklama
Reklama

Na dużą konkurencję na rynku zwraca też uwagę Piotr Wiak, wiceprezes zarządu ds. handlowych spółki Rafin. – Dlatego też promując nasze inwestycje, korzystamy z różnych, wspomagających się form reklamy. Pomijając te standardowe, warto się dziś skupić na internecie – potwierdza Piotr Wiak. – Nie do przecenienia jest odpowiednio pozycjonowana i wspierana kampanią Google AdWords strona internetowa – podkreśla. I dodaje, że na wizerunek firmy pracują także tzw. reklamy outdoorowe – np. na tramwajach. Firma Rafin jest też obecna na forach internetowych, na których klienci wymieniają się opiniami o inwestycjach. – Najlepszą reklamą są zawsze pozytywne opinie mieszkańców o osiedlu – podkreśla wiceprezes.

Wirtualny spacer

Także Ewelina Juroszek zapewnia, że najszybciej sprzedają się solidnie wybudowane, odpowiednio wycenione mieszkania na dobrze zlokalizowanych osiedlach, które oferują dodatkowe udogodnienia. – W naszej krakowskiej inwestycji Masarska 8 Apartamenty w dwa miesiące od rozpoczęcia sprzedaży znalazły nabywców 64 z 99 mieszkań – opowiada dyrektor.

Przyznaje jednocześnie, że postęp technologiczny i zmiana sposobu pozyskiwania informacji dają firmom wiele możliwości. – Atal łączy wiele kanałów komunikacji – od tradycyjnych, jak materiały poligraficzne, czyli ulotki, foldery, reklama zewnętrzna i prasowa, targi mieszkaniowe, po nowoczesne formy – np. media społecznościowe. Często też organizujemy promocje – wylicza Ewelina Juroszek. Każda inwestycja tej firmy ma też swoją stronę internetową.

Głównie z internetu korzystają klienci Wawel Service. Jak mówi Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w tej spółce, dużą rolę odgrywają portale internetowe. Firma korzysta także z Facebooka.

– Oferujemy też narzędzie, jakim jest „wirtualny dom", czyli platforma pozwalająca na spacer po wnętrzu nieruchomości – opowiada dyrektor .

Spółka Rafin, budująca osiedla we Wrocławiu, stara się też promować samo miasto. – Sponsorujemy na przykład drużynę młodzików Rafin Olimpiakos – wyjaśnia Piotr Wiak. – Zajmujemy się też rewitalizacją centrum miasta. Można tu wspomnieć odnowienie Hotelu Piast.

Reklama
Reklama

Własne strony internetowe mają inwestycje J.W. Construction Holding. Jak mówi Małgorzata Ostrowska, członek zarządu tej firmy, spółka stawia też na billboardy, spoty radiowe, ogłasza się też w prasie i w telewizji, a na Facebooku zamieszcza informacje o inwestycjach i promocjach. – Sprawdzają się też tzw. dni otwarte na terenie osiedla, podczas których klienci mogą liczyć na preferencyjne warunki sprzedaży – zapewnia dyrektor Ostrowska. – Organizujemy także pikniki rodzinne.

Jak mówi Ewelina Juroszek, duże firmy deweloperskie, które budują jednocześnie kilkanaście osiedli, do prowadzenia działań marketingowych muszą zatrudniać przynajmniej kilka osób, a czasem też wyspecjalizowane agencje.

– W sumie wydatki na marketing stanowią istotną pozycję w budżecie firmy – nie ukrywa dyrektor z Atalu.

Dodaje, że działania promocyjne są najbardziej potrzebne przy wprowadzaniu inwestycji na rynek. Ważne są też przy sprzedaży ostatnich mieszkań na osiedlu. – Wybór metraży jest wtedy mniejszy, więc trudniej o nabywcę – tłumaczy dyrektor. – Działania reklamowe mają na celu dotarcie do osób, dla których te konkretne lokale będą odpowiednie.

Adrian Potoczek zapewnia, że Wawel Service stara się budować niedrogie mieszkania o poszukiwanych metrażach w atrakcyjnych lokalizacjach.

– Takie projekty nie wymagają dużych budżetów reklamowych – twierdzi. – Błyskawicznie sprzedają się małe lokale, i to bez względu na typ inwestycji. Najczęściej są to dwupokojowe mieszkania od 35 do 40 mkw. oraz małe, 55–60-metrowe trójki.

Reklama
Reklama

A Małgorzata Ostrowska zwraca uwagę na akcje promocyjne, które mogą być najlepszą reklamą.

– Dziś na przykład dajemy 25 tys. zł rabatu kupującym lokale w Bliskiej Woli w Warszawie. Na osiedlu Villa Campina prowadzimy wyprzedaż domów pokazowych. Można liczyć na obniżki w wysokości do 150 tys. zł – mówi dyrektor z J.W. Construction.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora, a.gawronska@rp.pl

Nieruchomości
Rynek mieszkaniowy szuka równowagi
Nieruchomości
Kupić czy wynająć? Może kupić, żeby wynająć?
Nieruchomości
Rola livingu na polskim rynku mieszkaniowym – PRS i akademiki
Nieruchomości
Cenne biurowe metry. Kilka lat na planowanie przeprowadzki
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Nieruchomości
W listopadzie górą deweloperzy. Mniej chętnych na lokale z drugiej ręki
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama