- Czym kierują się klienci szukający nieruchomości? Agencja TNS Polska przeprowadziła badanie dla serwisu Otodom.pl na grupie ponad 500 mieszkańców z pięciu największych miast.

- – Najważniejszym kryterium jest dla klientów cena, na którą wskazuje 68 proc. badanych – podaje Aleksandra Kubicka z serwisu Otodom.pl.

- Lokalizacja jest ważna dla 55 proc. szukających lokum. – O ile w przypadku adresu widzimy dużą zbieżność między tym, czego ludzie poszukiwali, a co wybrali, o tyle przy cenie rzeczywistość okazuje się mniej atrakcyjna – zauważa Kubicka.

- Dla około jednej trzeciej badanych ważna jest powierzchnia nieruchomości i liczba pokoi. Co piąty wskazał na rozmieszczenie pomieszczeń i dogodną komunikację. 22 proc. klientów zwraca uwagę, czy mieszkanie jest z rynku pierwotnego czy wtórnego.

- Wyniki badania wskazują, że mało ważne okazują się miejsca parkingowe, infrastruktura dla dzieci, a także ogrodzenie.