Reklama

Sprzedali więcej niż zakładali

Pierwsze trzy miesiące tego roku było wyjątkowo udane dla deweloperów sprzedających mieszkania. Dlatego szybko uzupełniają ofertę lokali.

Aktualizacja: 11.04.2016 16:31 Publikacja: 11.04.2016 16:09

Osiedle Maestro firmy LC Corp

Osiedle Maestro firmy LC Corp

Foto: materiały prasowe

Które firmy poprawiły wyniki? Które planują kolejne osiedla? Sondę przeprowadził Dompress.pl.

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp:

- W pierwszym kwartale tego roku z nadwyżką zrealizowaliśmy założony plan sprzedaży, a uzyskany wynik jest niemal identyczny, jak w dobrym dla spółki roku ubiegłym. Widząc duże zainteresowanie klientów naszymi inwestycjami, skupiamy się obecnie na szybkim uzupełnieniu oferty. W ciągu najbliższych dwóch miesięcy planujemy rozpoczęcie sprzedaży kolejnych sześciu projektów.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord:

- W I kwartale 2016 roku sprzedaż mieszkań w poszczególnych spółkach wyniosła 276 lokali. Wynik ten jest zbliżony do osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sytuacja na rynku mieszkaniowym jest obecnie korzystna. Popyt na mieszkania nadal wspierają m.in. niskie stopy procentowe, które zachęcają do lokowania kapitału w nieruchomościach.

Reklama
Reklama

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom:

- W pierwszym kwartale tego roku osiągnęliśmy rekordowy wynik sprzedaży - klientów znalazło 215 mieszkań. Jest to 44 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2015 roku. Wzrost sprzedaży to efekt możliwości wyboru z szerokiej i atrakcyjnej oferty mieszkaniowej.

Popyt na mieszkania wspierany jest przez najniższe w historii stopy procentowe.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic:

- Zarówno w warszawskiej inwestycji Hubertus, jak i gdańskiej Wolne Miasto odnotowaliśmy wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W Wolnym Mieście sprzedaliśmy aż 2,5-krotnie więcej mieszkań. W przypadku tej inwestycji niewątpliwie decydujące znaczenie miała informacja o kończących się środkach na dopłaty w programie "MdM", co dodatkowo zmobilizowało klientów do podjęcia decyzji o zakupie.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest:

Reklama
Reklama

- Bardzo dobrze oceniamy pierwszy kwartał 2016 roku. Wyniki sprzedaży są porównywalne z analogicznym okresem ubiegłego roku, które były dla spółki niezwykle satysfakcjonujące.

Wprawdzie styczeń i luty br. były słabsze, jeśli chodzi o ilość podpisanych umów, ale już marzec zakończył się rekordową sprzedażą w historii firmy.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding:

- W pierwszym kwartale 2016 roku odnotowaliśmy sprzedaż na poziomie 343 lokali wobec 371 sprzedanych w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wynik jest bardzo dobry, choć nieco niższy w porównaniu z tym sprzed roku, co wynika z mniejszej liczby mieszkań wprowadzonych do oferty.

W I kwartale 2015 roku rozpoczęliśmy m.in. sprzedaż II etapu cieszącej się bardzo dużym zainteresowaniem, warszawskiej inwestycji Bliska Wola, która w znacznym stopniu przyczyniła się do uzyskania przez spółkę świetnych wyników. W kolejnych kwartałach 2016 roku do oferty wprowadzimy następny etap naszego flagowego projektu, a także  nowe inwestycje, co będzie miało odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży.

Marcin Liberski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Atlas Estates:

Reklama
Reklama

- W pierwszym kwartale 2016 roku mieliśmy w ofercie większą liczbę mieszkań niż w analogicznym okresie w 2015 roku. W ubiegłym roku spółka podpisała 265 umów przeniesienia własności mieszkań, natomiast większość tych lokali została sprzedana w początkowym etapie budowy, jeszcze w 2014 i 2013 roku.

Aktualnie spółka ma w ofercie mieszkania w ramach drugiego etapu warszawskiego osiedla Apartamenty Krasińskiego, którego sprzedaż rozpoczęła się w listopadzie ubiegłego roku. Sprzedaż w ostatnim kwartale 2015 roku i pierwszym tego roku utrzymuje się na podobnym poziomie. Nie odczuliśmy też negatywnego wpływu podniesienia wkładu własnego do 15-proc. wartości mieszkania.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service:

- Pierwszy kwartał tego roku pod względem sprzedaży oceniamy bardzo dobrze. Wyniki wzrosły w porównaniu z rokiem poprzednim aż trzykrotnie. Ten przyrost spowodowany jest przede wszystkim ciągłym rozwojem naszej oferty.

Kluczem do sprzedażowego sukcesu okazało się szybkie reagowanie na bieżące potrzeby różnych grup nabywców. Indywidualne podejście do klienta oraz personalizowanie oferty to elementy, które pomogły nam zwiększyć słupki sprzedaży.

Reklama
Reklama

Katarzyna Pietrzak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Victoria Dom:

- Okres trzech pierwszych miesięcy 2016 roku był dla firmy bardzo zadowalający. Sprzedaż plasowała się na wyższym poziomie niż w roku poprzednim. Osiągnięcie tak dobrego wyniku możliwe było przede wszystkim dzięki zróżnicowanej ofercie firmy. Duże brawa należą się tu także pracownikom działu sprzedaży, którzy wkładają całą energie i umiejętności by zaoferować klientom mieszkania dopasowane do ich potrzeb i możliwości.

Aneta Zdulska, dyrektor ds. sprzedaży w WAN:

- Sprzedaż w pierwszym kwartale tego roku oceniamy bardzo dobrze. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyły się mieszkania w programie "MdM". Klienci spieszyli się z ich zakupem w związku z informacjami o błyskawicznie wyczerpującym się limicie dopłat na rok 2016.

Osób kupujących mieszkania z dopłatą było w I kwartale 2016 roku zdecydowanie więcej niż w tym samym okresie w 2015 roku. Nie mniej odnotowaliśmy również wysoką sprzedaż wśród klientów zaciągających tradycyjne kredyty, jak również kupujących mieszkania z własnych środków.

Reklama
Reklama

Maria Doerre, dyrektor sprzedaży i marketingu Activ Investment:

- Pierwszy kwartał 2016 roku był jednym z najlepszych w 20-letniej historii firmy. Uruchomiliśmy kilka nowych inwestycji w Krakowie, Katowicach i we Wrocławiu.

Krakowskie inwestycje przy ulicy Konopnickiej i Mogilskiej zostały na przykład zarezerwowane w 80 proc. jeszcze przed wydaniem ostatecznego pozwolenia na budowę.

- gb

Nieruchomości
Rynek najmu schodzi z górki. Ale są mieszkania, które znikają w kilka godzin
Nieruchomości
Używane mieszkania wróciły do łask kupujących
Nieruchomości
Bitwa o najlepsze biura. Najsłabsze obiekty wypadną z rynku
Nieruchomości
Rynek nieruchomości dwa lata po powołaniu rządu. Ile dowiozły ministerstwa?
Nieruchomości
Czy będą kolejki u notariuszy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama