Jak sprzedawały się mieszkania w czasie tegorocznych wakacji? Jakie wyniki odnotowały firmy? Czy zainteresowanie zakupem mieszkań było większe niż przed rokiem? Sondę przedstawia serwis nieruchomości Dompress.pl.
Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp:
Wakacje dla naszej firmy nigdy nie były słabszym sprzedażowo okresem. Przeciwnie, w czasie urlopu klienci mają więcej czasu, aby zająć się poszukiwaniem mieszkania. Potwierdzają to dane z rynku. Jeśli spojrzymy na kwartalną sprzedaż mieszkań na rynku pierwotnym, możemy zauważyć że wyniki w trzecim kwartale są nieznacznie wyższe niż uzyskane w drugim kwartale.
Nie zmienia to faktu, że największy popyt notowany jest zwykle w czwartym i pierwszym kwartale, czego też można się spodziewać także w tym roku. Większe zainteresowanie zakupem mieszkań w ostatnich miesiącach roku jest spowodowane m.in. podwyższeniem wysokości wkładu własnego z początkiem nowego roku, chęcią zainwestowania pieniędzy przed upływem okresu rozliczeniowego i obawami dotyczącymi zmian polityki kredytowej.