Reklama

Rynek pierwotny: ile mieszkań sprzedają deweloperzy

Są firmy, które już pobiły ubiegłoroczne rekordy sprzedaży mieszkań.

Aktualizacja: 06.10.2016 11:31 Publikacja: 05.10.2016 18:34

Cztery Pory Roku - inwestycja firmy Archicom

Cztery Pory Roku - inwestycja firmy Archicom

Foto: Materiały Inwestora

Czy w drugiej połowie roku deweloperzy sprzedadzą więcej mieszkań niż w pierwszej? W jakim stopniu firmy zrealizują swoje założenia na 2016 rok? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl.

Adrian Potoczek, dyrektor sprzedaży w Wawel Service:

- W porównaniu z ubiegłym rokiem w pierwszym półroczu 2016 roku sprzedaż wzrosła o ok. 80 proc., co z nawiązką spełniło nasze założenia. Ten pozytywny trend utrzymuje się nadal, oczekujemy podobnych wyników w drugiej połowie roku.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord:

Reklama
Reklama

Sprzedaż mieszkań przebiega zgodnie z założeniami spółki. Od stycznia do czerwca tego roku sprzedaliśmy 546 lokali, co jest wynikiem satysfakcjonującym, biorąc pod uwagę obecny rozmiar oferty. Do końca roku zamierzamy wprowadzić do sprzedaży sześć kolejnych inwestycji, co przełoży się na wyniki grupy w kolejnych okresach. Planujemy m.in. rozbudowę popularnego osiedla Brzozowy Zakątek w warszawskim Wilanowie.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom:

Pierwsza połowa tego roku była dla nas bardzo dobra. Przekroczyliśmy już wynik sprzedażowy całego ubiegłego roku. W 2016 roku naszym celem jest sprzedaż 800 mieszkań. Przewidujemy, że polepszymy założony plan o ok. 100 mieszkań. Znaczna część naszych klientów przychodzi do nas z polecenia lub decyduje się na zakup kolejnego mieszkania. Ponad 90 proc. mieszkań sprzedaje się na etapie budowy.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO Classic:

Dotychczasowe wyniki wskazują, że roczne założenia sprzedażowe zostaną w znacznym stopniu przekroczone. Zrealizowaliśmy już ok. 130 proc. planu.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest:

Reklama
Reklama

W pierwszej połowie tego roku w pełni zrealizowaliśmy nasze plany sprzedażowe. Wyniki uzyskane w kolejnych miesiącach pozwalają zakładać wykonanie planów w kolejnych kwartałach. Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni sytuacją na rynku nieruchomości. Chcielibyśmy, żeby tak dobra passa trwała jak najdłużej.

Yael Rothschild, prezes firmy Mill-Yon Gdańsk:

W warszawskich inwestycjach realizujemy sprzedaż zgodnie z planem. W projekcie Aura Gdańsk na Wyspie Spichrzów znacząco przekroczyliśmy zakładany poziom sprzedaży. Po niezwykle intensywnym okresie wakacyjnym w tej inwestycji zostało zaledwie 16 mieszkań.

Stąd też decyzja o wcześniejszym uruchomieniu przedsprzedaży trzeciego, ostatniego etapu osiedla. W Aura Park Wilanów w ciągu ostatnich kilku miesięcy sprzedaliśmy kilkadziesiąt mieszkań. W Aura Sky na warszawskiej Pradze-Południe widoczne były różnice w poziomie sprzedaży w pomiędzy pierwszym kwartałem a kolejnymi. Zainteresowanie klientów rośnie wprost proporcjonalnie do postępów prac na budowie.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska:

Pracujemy nad kolejnymi projektami, które chcemy jak najszybciej włączyć do naszej oferty. Szybki rozwój oferty jest odpowiedzią na duże zapotrzebowanie rynku. Do września udało się nam zrealizować już ponad 90 proc.  planu sprzedażowego na ten rok.

Reklama
Reklama

Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży RED Real Estate Development:

W tym roku obserwujemy duże zainteresowanie zakupem mieszkań i jesteśmy usatysfakcjonowani wynikami sprzedaży we wszystkich naszych inwestycjach. W Warszawie rozpoczęliśmy sprzedaż kolejnego etapu osiedla Alpha Park, gdzie klientów przekonuje perspektywa oszczędności związanych z zastosowanymi rozwiązaniami ekologicznymi. Zwiększone zainteresowanie mieszkaniami zauważyliśmy też w inwestycji w Poznaniu.

Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates:

W tym roku wprowadziliśmy do oferty inwestycję Apartamenty Krasińskiego II na warszawskim Żoliborzu, w której sprzedało się ponad 20 proc. mieszkań. W pierwszym półroczu sprzedaliśmy lokale usługowe oraz ostatnie mieszkania w ConceptHouse Mokotów i Capital Art Apartments na pograniczu Śródmieścia i Woli. W okresie wakacyjnym klienci raczej weryfikowali oferty, transakcji było mniej. Spodziewamy się wykonania planu w trzecim kwartale.

Mirosław Łoziński, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa:

Reklama
Reklama

Utrzymujące się od wielu miesięcy na wysokim poziomie zainteresowanie mieszkaniami w naszych projektach sprawia, że pierwsze półrocze możemy zaliczyć do bardzo udanych. Nasze założenia sprzedażowe zrealizowaliśmy z nadwyżką. Bardzo optymistycznie nastrajają również wyniki uzyskiwane w trzecim kwartale.

Wielkość popytu na mieszkania dobrze obrazuje poziom sprzedaży w czwartej części warszawskiej inwestycji Miasto Wola, w której w ciągu zaledwie kilkunastu dni od wprowadzenia oferty na rynek nabywców znalazło ok. 30 proc. mieszkań.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding:

Pierwszą połowę roku zamknęliśmy na poziomie 733 sprzedanych lokali wobec 723 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Prognozy na kolejne kwartały są równie obiecujące. W całym 2016 roku spodziewamy się sprzedaży na poziomie nie mniejszym niż w ubiegłym roku.

Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment:

Reklama
Reklama

W pierwszej połowie roku wykonaliśmy 100 proc. planów sprzedażowych. Jest szansa, że do końca roku zrealizujemy założenia w 120 procentach.

Nieruchomości
Używane mieszkania wróciły do łask kupujących
Nieruchomości
Bitwa o najlepsze biura. Najsłabsze obiekty wypadną z rynku
Nieruchomości
Rynek nieruchomości dwa lata po powołaniu rządu. Ile dowiozły ministerstwa?
Nieruchomości
Czy będą kolejki u notariuszy
Nieruchomości
Czy to już czas na zakup mieszkania? Nie brakuje pesymistów
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama