- Rok 2016 dla sektora powierzchni magazynowych w Polsce był rekordowy pod wieloma względami - podkreśla Renata Osiecka, partner zarządzająca AXI IMMO. - Ze wstępnych szacunków wynika, że wynajęto ponad 3 mln mln powierzchni. Duży popyt generowały firmy z sektora e-commerce oraz duże sieci handlowe, które tworzą regionalne centra dystrybucyjne, częściowo także do obsługi kanału e-commerce - wyjaśnia.
Rynki wschodzące
Według Tomasza Olszewskiego, dyrektora Działu Powierzchni Magazynowo - Przemysłowych JLL w Europie Środkowo - Wschodniej, ten rok będzie kolejnym dobrym rokiem na polskim rynku magazynowym. - Dalszy rozwój będzie możliwy dzięki wzrostowi gospodarczemu, inwestycjom w infrastrukturę transportową, niezmiennie dużemu zainteresowaniu inwestorów zagranicznych. Doceniają oni strategiczną lokalizację Polski oraz konkurencyjność naszego rynku pracy - podkreśla Tomasz Olszewski.
Podaje, że w ubiegłym roku największe transakcje na rynku nieruchomości magazynowo – przemysłowych w Polsce zostały zawarte przez takich gigantów jak Amazon (161 tys. mkw. w inwestycji BTS firmy Panattoni), Zalando (130 tys. mkw. w inwestycji BTS firmy Goodman), Kaufland (45 tys. mkw. w Panattoni Park Bydgoszcz), Agata Meble (42,9 tys. mkw. w Prologis Park Piotrków II) czy Raben (42,5 tys. mkw. w Panattoni Park Grodzisk III).
- Kluczowymi odbiorcami powierzchni magazynowych są właśnie operatorzy logistyczni oraz sieci handlowe, czego spektakularnymi przykładami są inwestycje Amazona i Zalando w Szczecinie - mówi dyrektor Olszewski.