"Rzeczpospolita" w sierpniu znów najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce

Rzeczpospolita ponownie zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce – potwierdzają analitycy Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). W sierpniu dziennik odnotował ponad 3,1 tys. cytowań w polskich mediach.

Publikacja: 29.09.2023 16:38

"Rzeczpospolita" w sierpniu znów najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce

Foto: Gremi Media SA

Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z liczbą blisko 3 tys. odwołań w innych tytułach, a trzecią pozycję zajmuje RMF FM, które cytowano wówczas 2,8 tys. razy. Najnowsze badanie zostało rozszerzone o ranking mediów o tematyce sportowej, którego liderem jest TVP Sport.

Rzeczpospolita na szczycie opiniotwórczych mediów

Pozycję lidera w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie zajmuje "Rzeczpospolita" z wynikiem ponad 3,1 tys. cytowań. W sierpniu redakcja dziennika jako pierwsza informowała między innymi o napiętej sytuacji w Poczcie Polskiej, której pracownicy wystąpili do zarządu z żądaniem podwyżki wynagrodzenia zasadniczego od 1 września. Na drugiej pozycji utrzymuje się Wirtualna Polska wzmiankowana przez inne tytuły mediowe prawie 3 tys. razy. Podium z awansem o dwie pozycje zamyka RMF FM z liczbą 2,8 tys. odwołań w innych mediach.

Instytut Monitorowania Mediów

Na podium zestawienia prasy "Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza" i "Fakt"

Na pierwszym miejscu zestawienia tytułów prasowych, podobnie jak w rankingu ogólnym, pozostaje Rzeczpospolita – w sierpniu cytowana ponad 3,1 tys. razy. Na drugie miejsce z wynikiem 2,7 tys. wzmianek awansuje Gazeta Wyborcza. Podium zamyka Fakt, cytowany w sierpniu blisko 2,3 tys. razy.

Instytut Monitorowania Mediów

"Rzeczpospolita" numerem jeden w rankingu tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym utrzymuje się Rzeczpospolita. Kolejne miejsca stale zajmują Dziennik Gazeta Prawna, Puls Biznesu, Forbes i Parkiet.

Instytut Monitorowania Mediów

RASP liderem TOP 10 wydawnictw, Gremi Media na 7. pozycji

Niezmiennie pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje monitorowane w ramach badania łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce prawie 6,7 tys. razy. Na siódmej pozycji jest Gremi Media, którego redakcje ("Rzeczpospolita" i "Parkiet") były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 3,1 tys. razy.

Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48 864 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Badanie dotyczy okresu 1–31 sierpnia 2023 roku.

Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z liczbą blisko 3 tys. odwołań w innych tytułach, a trzecią pozycję zajmuje RMF FM, które cytowano wówczas 2,8 tys. razy. Najnowsze badanie zostało rozszerzone o ranking mediów o tematyce sportowej, którego liderem jest TVP Sport.

Rzeczpospolita na szczycie opiniotwórczych mediów

Pozostało 85% artykułu
Media
Bruksela uznaje platformę porno za VLOP i… każe chronić nieletnich i ujawnić reklamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Media
Oferty naciągaczy zalewają Polskę. „Króluje” Facebook
Media
Satelitarna telewizja do lamusa? Tak radzą sobie największe platformy w Polsce
Media
Nadużycia w Biełsacie? TVP zawiadamia prokuraturę. Romaszewska: ubeckie metody
Media
Z big techami da się walczyć. Czy dojdzie do pozwów zbiorowych nad Wisłą?