Reklama
Rozwiń
Reklama

Bogatsi lubią czytać gazety

Osoby, które zarabiają powyżej 5 tys. zł na rękę miesięcznie, nie tylko kupują więcej luksusowych marek, ale także częściej czytają prasę.

Aktualizacja: 11.12.2017 05:12 Publikacja: 10.12.2017 20:00

Foto: 123RF

Już ponad milion osób, a dokładnie 4,7 proc. populacji Polski, to osoby zarabiające ponad 5 tys. zł, takie, które kupują towary luksusowe – wynika z raportu Polskich Badań Czytelnictwa. Uwzględnić należy jeszcze tzw. aspirujących, czyli 12,9 proc. populacji, które nie zarabiają tej kwoty, ale czasami kupują produkty z najwyższej półki. Zazwyczaj tylko z jednej kategorii, np. ubrania i dodatki.

– Często są to osoby młodsze i może jeszcze nie mają wystarczająco dużo pieniędzy, żeby używać marek luksusowych tak często, jak by chciały, ale w przyszłości, gdy będą zarabiać więcej, na pewno staną się ich lojalnymi użytkownikami. Ten wynik wyraźnie dowodzi, że kupowanie dóbr i marek luksusowych wynika bardziej z wewnętrznej potrzeby niż z ilości posiadanych pieniędzy – komentuje w raporcie prof. Dominika Maison z Uniwersytetu Warszawskiego.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama