Reklama
Rozwiń
Reklama

Google Buzz zagrozi Facebookowi?

Nowy serwis społecznościowy Google ma być konkurencją dla Twittera i Facebooka. Konkurencja zaciekle krytykuje nowy projekt internetowego giganta

Publikacja: 10.02.2010 12:31

Google Buzz zagrozi Facebookowi?

Foto: ROL

Google Buzz to nazwa nowego serwisu społecznościowego firmy Google, którego premiera rynkowa właśnie trwa. W ciągu kilku najbliższych dni serwis Buzz pojawi się wśród opcji serwisu pocztowego Gmail. Buzz jest końcówką, która pozwala spiąć w skrzynce odbiorczej Gmail (ma ok. 170 mln użytkowników na świecie) informacje napływające z takich serwisów jak Twitter czy Flickr. Pozwala także na dzielenie się zawartością innych serwisów Google, takich jak czytnik kanałów RSS czy serwis zdjęciowy Picasa.

Jednak najważniejszym komponentem Google Buzz są jego wersje mobilne. Serwis korzysta z geolokalizacji użytkowników, dodając do każdego wpisu na Buzz dokonanego z urządzenia przenośnego tag informujący o położeniu użytkownika. Mobilny Google Buzz umożliwia wyszukiwanie wpisów i zawartości nie tylko według słów kluczowych, ale także według położenia. Domyślną opcją jest układanie wyników wyszukiwania w mobilnym Buzz wpisów użytkowników znajdujących się najbliżej. Oprogramowanie w wersji mobilnej jest już dostępne do pobrania. Buzz działa na platformach wyposażonych m. in. w system Android oraz telefonach Apple.

Premiera nowego serwisu zmusiła do reakcji głównego gracza na rynku społeczności, serwis Facebook. Firma oświadczyła, że model działania Buzz, który do "przyjaciół" użytkownika doda automatycznie osoby z książki adresowej Gmail, jest niedoskonały. - Sieć społeczna opiera się na osobistych relacjach. Osoby z książki adresowej, lub te z którymi często wymieniamy e-maile, niekoniecznie są tymi, z którymi chcemy zaznajomić się w serwisie społecznościowym - czytamy w oświadczeniu Facebooka. Także Microsoft skrytykował projekt Google: - Ludzie nie chcą kolejnej sieci społecznościowej, a raczej wygodnej usługi pozwalającej ogarnąć mnogość informacji - oznajmił Microsoft i przypomniał, że użytkownicy jego serwisu Hotmail w swojej skrzynce emailowej mogą już od dawna czytać informacje napływające np. z Twittera czy Facebooka.

[ramka][srodtytul]WWW [/srodtytul]

[b] [link=http://www.youtube.com/watch?v=yi50KlsCBio]Google Buzz wideo[/link][/b]

Reklama
Reklama

Google Buzz to nazwa nowego serwisu społecznościowego firmy Google, którego premiera rynkowa właśnie trwa. W ciągu kilku najbliższych dni serwis Buzz pojawi się wśród opcji serwisu pocztowego Gmail. Buzz jest końcówką, która pozwala spiąć w skrzynce odbiorczej Gmail (ma ok. 170 mln użytkowników na świecie) informacje napływające z takich serwisów jak Twitter czy Flickr. Pozwala także na dzielenie się zawartością innych serwisów Google, takich jak czytnik kanałów RSS czy serwis zdjęciowy Picasa.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama