Reklama

Laury dla polskich reklam

Spot „Ostatnia butelka” wyreżyserowany przez Marcina Koszałkę dostał na słoweńskim festiwalu reklamowym Golden Drum grand prix w kategorii film. Polskie agencje przywiozą też z Portoroża trzy trzy złote i dwa srebrne bębny.

Aktualizacja: 17.10.2015 18:33 Publikacja: 17.10.2015 17:24

Laury dla polskich reklam

Foto: materiały prasowe

Grand prix w kategorii film, które przywiezie do Polski agencja Lvov. Zrealizowany przez Marcina Koszałkę ponad czterominutowy czarnobiały film to dokument, opowiadający historię Stefana Płażka, który przed wojną pracował w Wytwórni Monopolu Spirytusowego i kiedy Niemcy wkroczyli do Lwowa, po kryjomu wynosił stamtąd kolejne butelki alkoholi J.A. Baczewski. Ostatnią, jaka zachowała się w jego domu, przekazał jej producentowi, co nakręcił w podkrakowskich Muniakowicach Marcin Koszałka.

Reklama
Reklama

Ponadto złote bębny ze słoweńskiego Portoroża, gdzie od 1994 roku co roku odbywa się jeden z najważniejszych w regionie konkurs reklamowy Golden Drum, przywiezie agencja Saatchi&Saatchi w kategorii mobile za kampanię „Moving Tracks" dla Fundacji Biegamy z Sercem. Polegała na stworzeniu specjalnej mobilnej aplikacji, która pozwala na słuchanie muzyki, w tym nigdzie wcześniej nie publikowanych piosenek, ale tylko wtedy, gdy się...biegnie. Projekt ma zachęcać młodych ludzi do biegania.

W kategorii reklama cyfrowa (digital) złotą statuetkę dostała kampania „Photo of life" zrealizowana przez agencję Isobar dla Fundacji Rak'n'Roll (Photo of life to charytatywny bank zdjęć, w którym wszystkie modelki i modele są w trakcie terapii nowotworowej lub wygrali już walkę z rakiem.

Reklama
Reklama

Złotem nagrodzona została też w kategorii branded content kampania „Move Update" zrealizowana dla McDonald's przez agencję DDB&tribal. Nagrodzone rozwiązanie pozwala na otrzymywanie za swoje wyniki sportowe rozmaitych bonusów w specjalnie stworzonych grach mobilnych. Jest to możliwe dzięki połączeniu aplikacji sportowych i gier (nagrodami może być np. wydłużenie czasu na znalezienie jakiegoś rozwiązania w grze).

Dwie polskie agencje dostały srebrne statuetki. Scholz & Friends – za „The Dam Project" dla PGE w kategorii Outdoor, a Havas Worldwide – za „Emergency Call" dla Citroën Polska w kategorii Radio.

Na tzw. krótkie listy tegorocznej edycji konkursu Golden Drum trafiło 10 kampanii, które zdobyły 14 nominacji w ramach wszystkich 17 kategorii konkursu.

W Portorożu o nagrody walczyło 256 agencji z 25 państw Europy Środkowo – Wschodniej, które wysłały w sumie 1208 propozycji kampanii. Z Polski zgłosiło się 20 agencji, które wysłały 86 zgłoszeń oraz 14 kreacji do konkursu Off Drum: Portorož Piran Poster Award.

W sumie jury przyznało w tym roku 15 grand prix, 32 złote bębny i 53 srebrne.

Agencją sieciową roku została Young&Rubicam, Złotą Różę dla najlepszej agencji dostała agencja McCann/MRM Romania, a tytuł najlepszej agencji niezależnej dostała GMP Advertising.

Media
101. ceremonia wręczenia Oscarów odbędzie się na YouTubie
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama